Rockard att rekommendera

F

Fjunet

Jag är på jakt efter en bra rockard, så nu tänkte jag fråga er vad Ni har för några att rekommendera? Ska finnas i minishettisstorlek, ha svängel, fäste för baksele, fjädring (kosta vad det vill :devil: ).

Sv: Rockard att rekommendera

Jag gillar min bulletrockard. Den har fjädring, fästen för baksele (i alla fall min) och jag tror man kan beställa svängel till (jag har gjort min själv) men det jag är osäker på är om den passar till minishettis. Beror kanske på vad du har för sele, hur högt/lågt skacklarna ligger och hur liten hästen är. Men annars är dom riktigt robusta och hållbara, men inte speciellt tung för det!

Globus rockard såg jäkligt trevlig ut! Ska maila dem och fråga om pris.

Nä, man kan inte beställa svängel till... Om de passar minishettis vet jag inte heller, har mailat de som säljer Bulletrockarden och de sa dock inte att det INTE skulle passa min minishettis ;)

jaha...okej. fast globus rockarden tycker jag du ska undvika. Den är i klenaste laget!! Måste finnas nån annan tillverkare som gör vagnar för minishettis...

Jo, jag har läst det i gamla trådar... Den är klen, men eftersom jag endast kör på jämna grusvägar (iallafall i nuläget) så verkar den vara okej. Finns ingen terräng i släta Skåne, och maraton tänkte jag inte köra :D

Fast ett globusdäck sprängdes när den nvändes inne i ridhuset...där är det ju inte speciellt gropigt. Tänk på att vad som helst kan hända när man är ute och kör, även på jämna vägar och då kan det vara skönt att veta att vagnen man åker i håller i alla fall. Råder dig att leta vidare...

Letar som en toka, utan framgång :(

Funderar på om man inte bara kan byta till däck av bättre kvalité, samt förstärka rockarden lite här och var...? Känner nämligen en som utbildar sig till svetsare.

Ja det är ju en möjlighet men frågan är då om det inte är lättare att få tag på nån annan vagn...har inte roslagsvagnar några i ministorlek? Jag har sett länkar på vagnar från olika bukefalister så nog finns det!! Fast jag vet inte heller var...

Jo, det har de väl? Hade kunnat tänka mig att ge upp emot en 7-8000:-, men Roslagsvagnar kostar runt 10000:- om jag minns rätt :crazy:

Ska sälja min rockard för minishettis! Men, endast tillsammans med giggselen. Svängel, bakselefästen, fjädring. Finns i Stockholm. ;)

Har kollat, hittar ingen som verkar vara något... :( Men jag har inte bråttom, så någon lär jag väl hitta :p

Har mailat Equi Lex nu; förklarat situationen (hur jag kommer köra, var jag kommer köra osv) och frågat sulkyn hade varit någonting för mig. Läste i gamla trådar att de ivarjefall är ärliga och säger att sulkyn är ganska kass ;)

Jag har kört mkt i en roslagsvagn och den är hur bra som helst. :)

sök på google med orden Rockard minishettis

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 603
Senast: Derivata
·
Fordon Vilken elbil ska jag (kanske) köpa? Bensinare har jag koll på vilka jag gillar, men elbilar inte alls. Kraven är att den ska fungera så...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 659
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
401
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka