Hej!

Jag hade en newforest valack efter honom. Han är död sedan 94 :cry:
Han hette Robin II, var helt brun, 145cm. Rätt tuff i psyket.

Vi har även en Ridskole ponny på vår ridskola som är efter honom, Magnum II, jätte trevlig ponny!! Hade kunnat bli en riktig fin tävlingsponny om han inte hamnat på ridskolan. Hoppar som en gud.

Vi hade en ponny på ridskolan efter honom, Karl Baron hette den. En superponny, aldrig halt och skötte sig exemplariskt med barnen. Extremt hållbar också - stod på ridskolan och gick sina lektioner i sexton år, innan de till slut fick ta bort honom vid 24 års ålder. Hoppade jättesnällt med vem som helst, man behövde bara visa honom ungefär vilket hinder man hade tänkt sig.

vi har haft några avkommor efter honom inga jag minns dock då det var innan min tid.

Mamma hade robin hemma hos sig ett tag. Och hon gillade honom inte. En häst som var mkt tuff i psyket och svår att rida ( ska jag var helt ärlig så kom hon nog överhuvudtaget inte upp på honom...)

Har träffat flera trevliga avkommor till Robin, då en kompis till mig ägde honom hans sista år. Han gick och betäckte i flock. Ja han va nog en tuffing då han gärna slogs med ung hingstarna om han fick möjlighet att läxa upp dom lite, gammla gubben 30år el. va han nu va.....

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Freazer
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023