Roadtrip, men vart?

Oj, det finns ju så mycket att se! :D

Lokalpatriot som jag är föreslår jag att ni styr kosan mot Skåne och sedan tar en sväng över bron. Det är fullt möjligt att åka hem över Helsingör/Helsingborg, så får ni se lite av Danmark också. Det går så klart att ta en större tur i Danmark om man önskar det. Tar ni Västkusten upp så täcker ni in Göteborg också.

Håller med ovanstående om att åka runt Siljansbygden, är själv ursprungligen från Leksand, det är magiskt där! Kanske en sväng till Falu Koppargruva, Dalhalla och Orsa Björnpark? Och kanske åka så högt upp som till Idre/Grövelsjön och ta en tur på fjället?

Annars är ju Skåne ett självklart tips från mig. (Där jag nu bor)
Som engelsman påminner ju Skåne en hel del om östra kusten, så det kanske är lite tråkigt. Men här nere finns ju massor med vackert att se :)

Ja, Grövelsjön och Njupeskärsfallet och sedan in i Norge på småvägarna därifrån!

Sambon och jag har båda semester om ett par veckor. Vi har ungefär en veckas ledighet tillsammans. :love:

Tidigare i år så köpte vi en bil ihop, en bensinsnål sak. Just för att vi vill ut på lite roadtrips.

Men, vi har inte riktigt någon plan på vart vi ska åka. Vi tänkte stanna i Sverige eller dra till Norge. Speciellt eftersom att min sambo är engelsman och knappt sett Sverige överhuvudtaget. Han flyttade hit i december förra året och det har bara varit en himla massa jobb. :p

Men vad har ni för tips? Idéer och små guldklimpar att tipsa om här i Sverige? Jag själv har ingen aning. :o Tips om Norge mottages tacksamt det med!

Min mamma har en årlig roadtrip med sina vänner, alltid med ett tema.
Det kan vara "I Arns fotspår", "Kust till kust", "Städer och platser på S", "Vänern runt", "Glassresan" och så vidare. Och sen åker de. De försöker alltid att undvika motorvägar och ska alltid bo i både "slott och koja" under tiden de är borta. De har superhärliga resor :)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 388
Tjatter Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på...
Svar
12
· Visningar
1 284
Senast: Mineur
·
Övr. Barn Jag har velat fram och tillbaka om jag ska skriva en sån här tråd. Egentligen vet jag svaren men vill bara bolla lite tankar och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
10 489
Senast: Badger
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka