Sv: RM:et....

är väl bara quarter-tävlingen på grevagården kvar av de större va?

annars har vi ju tävling här om två veckor... visserligen D-Tävling, men det är ju KM
och final i Värmlandscupen... :)

i värmland ja...hihi... lite långt för mig på min lilla ponny för en sån liten tävling....så det får nog vänta med till nästa år..... ni får ha det bra å lycka till tills dess........

får la hoppas att jag inte springer på nån nästa år då.... :rofl:
kram

hmmm... jo det kan ju tyckas lite långt... har 35 mil till göteborg och kungsbacka ligger väl ännu längre söderut har jag för mig va?

själv åker jag runt 25 mil enkel resa för att tävla nu till helgen, visserligen utan häst
men det är långt ändå...

jo kungsbacka ligger ca 2 mil till söder om gbg men...min häst är ju i hjo...så först måsta jag ju dit å hämta henne.... å sen vidare dit upp.... kan hellre stå över det.... men lycka till på tävlingen då!!!!!!!!

Tänker tränga mig in bland fniss och skratt med en reflektion över årets SM , RM eller vad det nu var.
Jag har följt Svensk westernridning i drygt femton år, under denna tid har jag utan att ta i, varit på eller deltagit i 90% av B-tävlingar och QH shower i landet.
Aldrig någonsin har jag sett en tävling med så låg standard på ekipagen som i Hjo förra helgen. Jag vet att många av de bättre valde att stanna hemma pga. anläggningen men lite skrämmande är det trots allt att kvalen i ett RM håller låg C-tävlingsklass.
Flera av de ekipage som red finalen i "allsvenskan" hade utan vidare placerat sig i RM finalerna!
Om det jag såg var framtiden, så vet jag inte om jag vill se fortsättningen.

Det var väl inget direkt kval till själva SM i år heller... tror de va att man hade ställt upp i 2 B-tävlingar så kunde man ställa upp på SM/RM..... Då ställer de flesta upp så de får erfarenheten... och endel fick till och med det nöjet att säga"Jag blev Riksmästare i ..."

Men men kan ju hoppas på bättre till nästa år det förmodligen ska ha slagits ihop..

38... då är det mer än tio alltså... ska man gratulera eller beklaga?

jag måste tyvärr hålla med ninni, kvalitén är inge vidare och den
blir lägre för varje år... skrämmande, men tyvärr sant...
det är nått som förbundet måste ta tag i, och det snarast...

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: Amanda_F
·
Kläder & Bli fin Jag tror att mitt hår är naturligt vågigt, för rakt är det inte iallafall. Jag har sett videor på nätet hur folk tar hand om sitt...
Svar
2
· Visningar
231
Senast: tott
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
409
Senast: sthu
·
Träning Jag ska eventuellt köpa en galopphäst direkt från banan. Vad är era bästa tips vid omskolning? Undrar också hur mycket era fullblod...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama