Gammeln

Trådstartare
Idag så strölyssnade jag på Rix FM. Å då pratade man om vad folk hade döpt sina djur till. Vissa namn var väldigt roliga :D. Bla så var det nån som hade döpt sin häst till Burger King :laugh:. Undrar sa flundran vad det blev av den hästen :angel:

Låter som en skröna. Det finns f ö ingen registrerad "Burger King" i Blå Basen.
Det var nog någon som ville busa lite i programmet.

Vad man kallar sitt djur behöver nödvändigtvis inte vara samma som står i papperna.

Hade fö en hund vid namn Strumpan en gång i tiden, men på stamtavlan stod det ett annat namn.

Låter som en skröna. Det finns f ö ingen registrerad "Burger King" i Blå Basen.
Det var nog någon som ville busa lite i programmet.
Det kanske var en oäkting eller nån som bara blev till på en gård och som stannade där hela livet som bara fick lalla omkring i hagen

Vad man kallar sitt djur behöver nödvändigtvis inte vara samma som står i papperna.

Hade fö en hund vid namn Strumpan en gång i tiden, men på stamtavlan stod det ett annat namn.
Å nån hade döpt sin katt till Prosten, gissa varför ;)

På ridskolan där jag hängde fanns en ponny som hette Hoppsan och en som hette Ojsan.
Ojsan var lite het, så namnet passade bra.

För många år sen när jag hade häst var en liten tjej i stallet iväg och provred en ponny som hette Maybe Pirog :p

Min pappa var rätt trött på att vi skaffade så mycket djur så han hade som krav att få döpa dom- bl a har vi haft katten Semlan och Russlarna Våfflan och Bullen. Hade också en katt vid namn Pusslude (det är gotländskt namn på en larv och katten hade sån färg) och hon råkade ganska snart kort och gott kallas för "Ludret" :o

Jag har fött upp en häst som fick namnet Happy Bitch.. Väldigt passande på den gumman. Happy alt T.H. hette samtliga uppfödningar dock.

Våra katter heter BobRolf, RutViola samt Bernt. Uppenbarligen inte så vanligt har jag förstått.

Min hund är döpt efter Bobber, en motorcykelmodell från HD.

I ett skötstall var där en häst som va fruktansvärt svankryggig och rynkig på sina ställen på kroppen, så hon hette kort och gott Skruttan

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros