Risotto med vadå?

Mabuse

Trådstartare
Skulle behöva lite middagshjälp, jag tänkte höra risotto idag (klassisk, med vitvin och parmesan), med helstekta tomater och... Vadå? Skulle gärna ha en vegetarisk middag, men jag kommer inte på vad som vore ett bra komplement. Gärna något med lite tuggmotstånd eftersom både tomater och risotto blir lite mosigt. Någon som har en idé? Behöver inte vara vegetariskt.

Ett gott, rostat bröd? Blir ju mycket kolhydrater om du tänker på sånt men gott och knaprigt är det ju ;) Annars tänker jag en frisk och god grönsallad som både lättar upp och ger lite tuggmotstånd.

Skulle behöva lite middagshjälp, jag tänkte höra risotto idag (klassisk, med vitvin och parmesan), med helstekta tomater och... Vadå? Skulle gärna ha en vegetarisk middag, men jag kommer inte på vad som vore ett bra komplement. Gärna något med lite tuggmotstånd eftersom både tomater och risotto blir lite mosigt. Någon som har en idé? Behöver inte vara vegetariskt.
någon typ av svamp? portabello i ugn med nån god fyllning.
eller lite skaldjur, inte vegeteraiskt visserligen....

Champinjoner?

någon typ av svamp? portabello i ugn med nån god fyllning.
eller lite skaldjur, inte vegeteraiskt visserligen....

Svamp är ju mera mjuka saker, skaldjur eller snarare räkor funderade jag på, men kom inte på vad jag skulle göra med dem för att de skulle passa till. Saffranssteka kanske?

Hummer!!!
Vitt vin, lite chili, vitlök, charlottenlök lite hummerfond och toppa med persilja?

Svamp är ju mera mjuka saker, skaldjur eller snarare räkor funderade jag på, men kom inte på vad jag skulle göra med dem för att de skulle passa till. Saffranssteka kanske?[/QUOT
Räkor och musslor tex kan man ju röra med i risotton, bara nån minut innan serverig. men vill du ha dem på sidan så tror jag som tidigare tips chilisteka nog är mums!

Jag brukar göra risotto med stekt görn sparris, stekta/ugnsrostade cocktailtomater och sockerärtor.
Ibland med lite svamp i också. Supergott och man behöver inget annat till!

Liknande trådar

Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
760
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 020
Senast: Sharpless
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
364
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama