Risk för hyponatremi?

linnsan

Trådstartare
Var och simmade med schäfern för en liten stund sen och efter sista "vändan" så kommer han upp ur vattnet, släpper pinnen och ser riktigt illamående ut och går upp på vägen. Då ser jag hans stora mage, som han antagligen fått av att simma med öppen mun (pinne) i vattnet. Han var illamående i kanske 30-60 sekunder och sen verkade han inte påverkad alls. Var även busig och pigg innan vi var halvvägs hem (15 min).

Magen är ju ingen "bula" men helt klart mycket större och "plaskig" om jag tar på den.

Så förutom att han kommer bli väldigt kissenödig. Finns det risk för något annat? Som hyponatremi? Ringa vetten bums? Vänta och se om han blir dålig?

Sv: Risk för hyponatremi?

Nu har han kissat, rätt mycket (för att vara 1 timme efter senaste kissen), hans mage har gått ner till "normalt" och han har gått och lagt sig och somnat (innan vilade han men kom inte fullt till ro). Så nu känns det bättre.

Salt är inte bra för hundar, så om det var saltvatten kan han ha varit illamående. Kanske hade han även svalt luft och mådde därför bättre när han rapat.

Salt är inte bra för hundar, så om det var saltvatten kan han ha varit illamående. Kanske hade han även svalt luft och mådde därför bättre när han rapat.

Nej, sjövatten.. Men han mådde bra sen, och som du sägerså rapade han när jag kände på magen :D

Liknande trådar

Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 784
Senast: Luleå
·
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 103
Senast: vindvissla
·
  • Låst
Övr. Barn Har gått ett par veckor sedan 5-månaderskontrollen (13/9), men jag måste bara få dela min glädje över min underbara goa kille! :love...
Svar
15
· Visningar
1 442
Senast: Lupin
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 037
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar