Risk att rida gravid?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Risk att rida gravid?

Det där funderar jag en del på också om det nu skulle bli en graviditet här framöver.. Mina funderingar rör sig mer kring hur länge jag kommer att kunna rida min c-ponny (jodå, ponnyryttare i vuxen ålder här ;)) som jag nu med mina 53 kg passar utmärkt till. Hur mycket kommer man att gå upp i vikt och hur snabbt? Otroligt individuellt förstås, men jag önskar ändå att jag kunde räkna lite på det..!
 
Sv: Risk att rida gravid?

Man brukar väl gå upp 10-20 kg. beror ju mycket på vad man äter och hur mycket man rör på sig.

och om man kräks igenom hela graviditeten=/
 
Sv: Risk att rida gravid?

Hur mycket kommer man att gå upp i vikt och hur snabbt?

Jag gick upp ganska mycket, men för mig var det så att jag red långsammare och kortare rundor ju tjockare och klumpigare jag blev. Så min häst blev ju egentligen inte mer belastad, bara på ett annat sätt.

En del klarar ju dock att rida nästan som vanligt även sent i graviditeten, men för mig började det göra ont i vecka 20 ungefär, så då fick jag rätta ridningen därefter.
 
Sv: Risk att rida gravid?

Är det dumt att rida om det känns så här, eller är det bara bra träning? :confused:

Jag tror du ska vara försiktig med aktiviteter där det känns så. Men skritta funkar väl? Jag tycker det är lättare att göra knipövningar till häst i skritt, än när man står på marken.

Det kan vara något övergående oxå. Jag tycker det växlade väldigt hur mycket man klarade. Kanske kan du bara skritta en period, och knipa som sjutton, och sen går det att trava/galoppera igen?:idea:
 
Sv: Risk att rida gravid?

Jag är i v 18 och rider för fullt min tävlings häst. har varit på hopp tränings läger, tävlat hoppning. tävlat dressyr, tävlat fälttävlan ( dock gått ner en klass pga barn) har funkat jätte bra. Tyvärr måste han vila nu i 4 veckor pga, överansträgning i en led :( men jag hoppas kunna fortsätta rida in i det sista kanske inte tävla. men hålla mig i gång för min egen skull :)
 
Sv: Risk att rida gravid?

Jag tror det är omöjligt att räkna på. Med ettan gick jag upp nästan 30 kg,tvåan 10 kg,trean 17kg och med fyran 6 kg..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Tänkte jag skulle höra med lite kloka hästmänniskor här på bukefalos för att få lite tips om hur jag ska tänka kring det här med ridning...
Svar
5
· Visningar
3 216
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp