Grattis!
Tack!
Hon fick fantastisk kritik, så jag är jättenöjd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!
Men Excellent var väl bra?Gimo INT var en besvikelse, ett slätt Excellent då domaren tyckte hon var allt för lång i ryggen, men hundar med långa ryggar (som ägarna själv vet om) fick inget nedslag.
Vart den långa ryggen sitter har jag inte lyckats komma på. Men jag var inte den enda som var missnöjd i Kooiker ringen, domaren hade väl inte riktigt koll på rasstandarden.
Det jag måste ta med mig till nästa gång är att få min hund trava normalt för just nu travar hon som en flashig dressyrhäst.
Visa bifogad fil 145826
Jo ett Excellent är bra och jag bör väl vara nöjd att vi faktiskt fick det med hänsyn till kritiken.Men Excellent var väl bra?
Jag är skitnöjt med att Wallan har fått Excellent rakt igenom på alla utställningar. Tänker att hon håller en jämn kvalité
Ibland blir det CK, ibland inte. Om hundar med lång rygg fick CK så hade de kanske förtjänster som gjorde att domaren kunde bortse från ryggen. Det är sällan så enkelt att det bara är bristerna som drar ner priset, utan det kan lika gärna vara frånvaron av uppenbara förtjänster.Gimo INT var en besvikelse, ett slätt Excellent då domaren tyckte hon var allt för lång i ryggen, men hundar med långa ryggar (som ägarna själv vet om) fick inget nedslag.
Vart den långa ryggen sitter har jag inte lyckats komma på. Men jag var inte den enda som var missnöjd i Kooiker ringen, domaren hade väl inte riktigt koll på rasstandarden.
Det jag måste ta med mig till nästa gång är att få min hund trava normalt för just nu travar hon som en flashig dressyrhäst.
Visa bifogad fil 145826
Cykling brukar göra susen för bättre framåtdriv i travet tycker jagGimo INT var en besvikelse, ett slätt Excellent då domaren tyckte hon var allt för lång i ryggen, men hundar med långa ryggar (som ägarna själv vet om) fick inget nedslag.
Visa bifogad fil 145826
Jag cyklar med Wallan och hon tycker det är såååå tråkigt. Men hon har fått bättre svung i stegetCykling brukar göra susen för bättre framåtdriv i travet tycker jag
Tack för råd! Hon kan trava, dock utan mig i närheten... har lyxproblemet med en väldigt lydig kontaktsökande hund, det då hon leker dressyrhäst.Cykling brukar göra susen för bättre framåtdriv i travet tycker jag
Tack för råd! Hon kan trava, dock utan mig i närheten... har lyxproblemet med en väldigt lydig kontaktsökande hund, det då hon leker dressyrhäst.
Tack för råd! Hon kan trava, dock utan mig i närheten... har lyxproblemet med en väldigt lydig kontaktsökande hund, det då hon leker dressyrhäst.
Jag hade en sån hund. Hon sprang och tittade på mig hela tiden med resultatet att rörelserna inte kom fram. Jag testade med klicker. Vi sprang och så fort nosen var framåt en mikrosekund blev det klick. Hon fattade väldigt snabbt.Tack för råd! Hon kan trava, dock utan mig i närheten... har lyxproblemet med en väldigt lydig kontaktsökande hund, det då hon leker dressyrhäst.