Dagens utställning blev en flopp. Vi har tränat massor på att trava normalt, inte låtit henne söka sidan (så hon hamnar i fotgående) på ett bra tag och hon har lixom kunnat trava normalt men ta mig fan att hon travade som en liten dressyrhäst i alla fall. Domaren yttrade sig ganska tydligt att jag har en FÖR lydig hund som inte ser något annat än matte, sicken lyxproblem man har.
Första gången jag fått kommentar på en hund att ryggmusklerna stör helheten, det var det som drog ned mest och gav VG för dagen då Lystra såg karpryggig och bred ut, fick en hel genomgång om varför muskulaturen stör.
Det positiva för dagen är att hon får fina komplimanger för sitt trevliga temperament som är ovanligt i rasen. Stjärna får hon också för att hon är så satans cool i all miljö och är bara så neutral med precis allt.
Söt är hon i alla fall.
Första gången jag fått kommentar på en hund att ryggmusklerna stör helheten, det var det som drog ned mest och gav VG för dagen då Lystra såg karpryggig och bred ut, fick en hel genomgång om varför muskulaturen stör.
Det positiva för dagen är att hon får fina komplimanger för sitt trevliga temperament som är ovanligt i rasen. Stjärna får hon också för att hon är så satans cool i all miljö och är bara så neutral med precis allt.
Söt är hon i alla fall.