rinniga ögon - cavalier?

T

Toviie

Min Cavalierhane (5 månader) rinner väldigt mkt i ögonen.. som jag har hört att det ofta är på cavalierer?? okej, men jag vet inte vad jag ska göra åt det? finns det något slags medel eller?

skulle vara jättesnällt om nån kunde svara! :)
 
Sv: rinniga ögon - cavalier?

Han kan ha stopp i tårkanalerna och dessa måste då spolas hos veterinär.
 
Sv: rinniga ögon - cavalier?

Han kan ha stopp i tårkanalerna och dessa måste då spolas hos veterinär.

okej, men jag har tagit en handduk med ljummet vatten och försökt torka bort dt men dt kommer bara tillbaka efter typ 10 minuter! så då behöver jag gå och spola hans ögon elller??

skulle va jättesnällt om nån svarade..!!
 
Sv: rinniga ögon - cavalier?

åk till veterinären och kolla! min papillon hade lite rinniga ögon samt en slags hinna som låg vid pupillen så jag åkte till min vet. och fick då en ögonsalva som hjälpte....men jag råder dig att åka och kolla upp det iaf så du vet vad du kan göra åt det sedan!
 
Sv: rinniga ögon - cavalier?

Visserligen har hundar med lite utstående ögon (som Cavalierer) lite rinnigare ögon än andra, men jag tycker det låter lite väl mycket så du borde nog kolla upp det..
 
Sv: rinniga ögon - cavalier?

Okej, det kansek inte kmr efter 10 min, utan efter en halvtimma kanske.. är det ändå bra att gå till vet?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 541
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: bobbbo
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 493
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp