Rinnande nos

Toksussie

Trådstartare
Har läst en del här om ögon som rinner och katter som nyser, men nu undrar jag om nån har erfarenhet av katter med rinnade näsa? Min lilla snutt, 4-5 månader gammal (hämtad från katthem för några veckor sen), verkar ha ovanligt rinnig näsa. Märks först på att han är så smutsig i näsborrarna, torkar ur dem varje dag. Tänkte att det är för allt damm och smuts bakom soffan, sängarna och under skohyllan (favoritställena). Men när jag tittat ordentligt ser jag att det rinner lite tunn genomskinlig vätska. (som förtås samlar upp dammet!)
Är det nåt konstigt? Jag har haft väldigt renliga katter utan konstiga åkommor tidgare. Den här lilla är inte riktigt lika noga med hygienen...

Nån som vet nåt?

Kan ju säga att han nyser inte alls, men ögonvråna samlar också en hel del damm och smuts. Annars mycket pigg och livlig.

Sv: Rinnande nos

Ring veterinären och fråga om råd. Något verkar ju irritera slemhinnorna uppe i nosen, kanske har kissen en infektion av något slag.

Sv: Rinnande nos

Om det är tunn, klar vätska och kattungen är pigg skulle jag inte oroa mig. Om det rinner mycket eller om vätskan börjar bli grumlig eller tjock bör du ringa till veterinären (eller om kattungen blir slö såklart). Att det samlas lite skit man får peta ur näsan på kattungar är inte något konstigt heller, de precis som vi får partiklar som fastnar i näsan när de andas.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka