Ringorm sanering utrustning

Nu är det några år sen jag behövde vara med och sanera pga ringorm, men jag har för mig att vi torkade av allt läder med virkon och sen smorde in med läderfett.
Alla täcken och schabrak tvättades så varmt de kunde och "småsaker" som borstar slängdes.

Nu är det några år sen jag behövde vara med och sanera pga ringorm, men jag har för mig att vi torkade av allt läder med virkon och sen smorde in med läderfett.
Alla täcken och schabrak tvättades så varmt de kunde och "småsaker" som borstar slängdes.
Ok så jag tänkte. Bra tack

Virkon - hela stallet tvättades med virkon. Allt mjukt i tyg tvättades i 60gr och allt hårt tvättades i virkon.

Faktum är att när jag sommartvättar mitt stall blandar jag vatten, grumme såpa och virkon :)

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag skrev ju ett inlägg om hur ni brukar göra då ni behöver hoppa av och leda hästen i träns och fick många bra svar :) Jag har använt...
2
Svar
21
· Visningar
2 814
Hundhälsa Jag har upptäckt utslag på Poppy 😓 Ser ringorm på hund ut som på marsvin eller ser det annorlunda ut? Jag tycker inte att det ser ut som...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Lyan
·
Ekonomi & Juridik Jag har svarat på en annons om en medryttarhäst. Hästen verkar jättefin och jag är sugen på att rida den. Man betalar en peng för att...
Svar
17
· Visningar
2 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka