Jamtland

Trådstartare
Har en fråga. På några utav mina travvagnar så sitter det ringar fastsvetsade ca två-tre dm bakom där man selar. Vad används dom till?

Jeny

Sv: Ringar

De används oxå ifall du har annat sele än travsele...
Då fäster du skalmlädrena runt dessa så de inte åker fram utan ringarna gör så att det "tar stopp"....finns på de flesta rochards så man ska kunna köra med bröst/loksele....annars brukar det vara ett hål genom skalmen, men ringar är bättre! :)

Du går nog efter öglorna som finns på vissa rockards, i dessa ringar till höger på bilden passar inga skalmläder in....
eller kanske om man våldar :crazy:

S1010026.jpg

Såna ringar är det ja! Är dom till för att fästa bröstan i? Eller har dom fler användningsområden?

Jenny

Jag och fler med mig använder dom till bröstan. Syns lite otydligt men jag har satt en bit stadigt rep i öglan som jag hängt en karbinhake i som jag knäpper fast i bröstan, för att det ska gå lite snabbare och för att slippa trä genom och stänga bröstan varje gång... (lite slö av mig :) )

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 418
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
654
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 304
Senast: Enya
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 728
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?