Ring Sport

Sv: Ring Sport

Nu kan jag inte skriva mer om detta för jag svävar ut helt. Så jag kniper igen...

El i lydnad det har man ju på tills man fått in ett bettende sen anväds ju inte elen lika ofta. men halsbadet sitter på som en påminnelse eller att man just denna dag måste korrigera nåt, då blir det aldrig nån situation av det hela genom att man kommer på att det där ska vi ta bort idag o rusar till bilen o hämtar elhalsbandet ut me hunden o då går den jätte fint helt plötsligt, sen gången där på samma problem.
Då gör man halsbandet som en ren vana att det ska vara på.

Men tycker du inte att det är en dålig vana? Jycken ska väl lyda utan att ha hotet att få en stöt?

Det är en annan sak om det används vid ex. en hund som käkar katter på löpande band. Den har ju redan en dålig vana som måste brytas, dessa hundarna har ju inlärning genom att elas...?

//E

lady_vip skrev:
Men tycker du inte att det är en dålig vana? Jycken ska väl lyda utan att ha hotet att få en stöt?

Det är en annan sak om det används vid ex. en hund som käkar katter på löpande band. Den har ju redan en dålig vana som måste brytas, dessa hundarna har ju inlärning genom att elas...?

//E

Jo visst ska den det absolut. men det är så resonomagen är i kring el i all lydnad.

Vi har en likvärdig filosofi att vi aldrig jobbar med lös hund utan det tar man av direkt man kliver in på tävlingsplanen.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 693
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar