Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gnist skrev:Nyfiket frågat: vad i helsike är det för "bälte" hunden har runt magen i alla klippen och varför daskar figuranten hunden på kropp och huvud i näst sista filmen
Intressant, men inte riktigt min typ av träningsmetod
PIRU skrev:Kärleksbälte har den runt magen.
det har han på sig hela tiden.
PIRU skrev:man belastar hunden med olika saker som slag med käpp eller händerna.
Låter inte speciellt trevligtPIRU skrev:Kärleks bälte är ett EL-halsband kring midjan dom använder när hunden ska vakta förmål.
Ok..Verkar ju rätt logiskt, men ändå.....PIRU skrev:för man ska se att hunden klarar o hålla kvar figuranten även om den blir belastad , denna sport togs fram samt en annan variant också som heter KNPV som Holländska polisen tog fram åt sina holländska herdehundar o alltså ett polis prov o då vill man ju inte hunden släpper om den blir slagen så vill man inte den flyr.
Gnist skrev:Ok..Verkar ju rätt logiskt, men ändå.....
Gnist skrev:Nej jag tror inte alls att hunden far illa av det heller, men det ser ju knepigt ut att daska på med vad som starkt påminner om min farmors engenhändigt gjorda riskvast
Finns ingen risk att hundarna går på "kvasten" i stället?
De verkar vara väldigt förtjusta i el-hjälpmedel i tyskland....
GaurdianAngel skrev:Alltså grymt impad är jag. Såg att jag kanske behövde förklara mitt linlägg ovan. Vilken lydnad! Tänker då på film, ghhaa minns inte, var det film 4!?
PIRU skrev:sen att dom lärt in det med EL-halsband är ju strunt samma för ingenstans ser man ju att hunden är besvärad av just det.
QUOTE]
Men när han skriker, alltså när hunden ska avbryta, då händer det väldigt kvickt - det där är med största sannolikhet inlärt med halsbanden... Ta av halsbanden och se hur hunden funkar utan det, då kan jag bli väldigt impad.
Jag har aldrig sett jakthundar vara så besvärade av det heller, inte när de är inne i sin grej, men klart som tusan att de blir besvärade av att få en stöt...
//E
Tippan skrev:Varför spelar det ingen roll att hunden elas till lydnad? Är det inte så att hunden antingen har för låg dresserbarhet eller att man kräver något av hunden som egentligen är för övermäktigt? Eller hur resonerar man?
GaurdianAngel skrev:Men visst, kan man träna en hund utan el eller nyp i örat så skitbra. Jag tycker visserligen inte om att man använder sig av el på djur, men egentligen....hur mycket värre är en liten pirrande stöt än vad det är att nypa till hunden rejält i örat eller drämma till med kopplet?