Rimmligt pris på box?

W

Warmia

Ska ta emot en inackodering till helgen, inget konstigt med det har haft detta i 8år nu. Men vet inte riktigt vad jag kan ta för denna då hon kommer att sköta utsläppet på morgonen vardagar.....
Detta är en "stor" häst som jag brukar ta 1300 inkl allt utan mockning. Nu ska denna häst komma och hon ska då sköta utsläppen (hästarna kommer att vara fodrade med hö och kraft när hon kommer, och det gäller 3hästar med hennes) och sedan ska hon bara ha höenselage och halm av fodersortimentet.
Jag har funderat på 900kr / månad av henne. Vad tycker ni är ett rimligt pris.

Sv: Rimmligt pris på box?

Det beror lite på var det är och om hon behöver åka bil till stallet och om det finns ridhus och/eller paddock tycker jag. men jag tycker att 900 låter braom du tagit 1300 innan.

Det beror ju lite på hur mkt hästen äter och vad du har för kostnader,,, tycker nog 900 låter billigt. Du ska ju ha så det täcker för boxen med ju. Jag tycker nog du kan ta 1000 iaf
Jag räknar på ett snitt pris för grovfoder å strö på 600kr/mån Men det beror ju så på hur mkt de äter.

TYcker det beror lite på om hon har lång väg till stallet o åker en extra gång för att släppa ut. Isf blir det dyrare bensinkostnad. (ex: skulle jag åka en gång extra skulle det bli ca 20 kr mer i bensinkostnad om dagen=20kr*5dgr=100 kr vilket gör över 400 kr extra i bensin i mån...)

Men det kan ju inte ha något med stallkostnaden att göra?? Hur långt/många ggr man åker måste ju vara upp till var och en.

Kan berätta att det är gång och cykelavstånd från stan och hennes bostad......

Min undran är om det är rimligt att jag går ner från 1300kr/månad till 900kr/månad då jag drar bort kraftfodret (havre,korn,betfor,mineraler,foderjäst,morötter) som ingår i 1300kr. Höenselage och halm ingår i 900kr och låter henne ta ut hästarna till hagen då de är fodrade på vardagar. Alla andra in och utsläpp + fodringar sköter jag själv.

Paddock finns och 5min bilväg till ridhus......

900-1000 trk jag låter som ett rimligt pris (:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag undrar vad som är rimligt att få betalt (eller inte få betalt?) per dag för att sköta någon annans hästar? Detta är vad som ingår: -...
2
Svar
34
· Visningar
4 355
Senast: Vitsippan
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 724
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka