Rimligt pris för vagn?

M

Maxmax

Har blivit erbjuden en Emmaljunga city cross inköpt januari 2008 för 5000:-. Det är inte med några speciella tillbehör med. Är inte det dyrt för en begangnad vagn???:confused:

Hoppas någon har något att säga om detta!!:)

Sv: Rimligt pris för vagn?

Jag har kollat och hittat 08:or från 4000-6000 kr. Det beror mycket på skicka och om det är liggvagn/sittvagn och vilket chassi. Så jag tycker att det är ett medelvärde. Men givetvis kan du ge ett bud på 4000 och sen höja om de ej går med på det.!

Men tror ej det går med på det. vagnen ligger ju på runt 6500 ny och denna är ju ej gammal!

Oki. Jag tyckte det lät dyrt. Det är hårdlift och sittdel med vagnen. Den verkar vara i bra skick, den är i djurfritt och rökfritt hem. Det här är det som ingår sittdel, hårdlift, myggnät som sitter i sufletten,regnskydd och instruktionsbok. Så det är ju inte några speciella saker, det som medföljer ingår ju i vagnen. Eller har jag fel??

Det är standard utrustning. Och om vagnen är in så bra skick som du skriver så är det ej dyrt! hara för dig att kolla på blocket.

Menar du hårdliften eller citykorgen??

Om den är i fint skick så tycker jag inte att det är så mycket. Om vi skall tänka procentuellt så är det ändå lite mer än 20% rabatt mot vad en ny kostar.

Det är ändå 1500:- billigare än vad en ny kostar, och för dom pengarna kan man göra mycket annat roligt för, eller köpa tillbehör och dyl ju. :laugh:

Jag fattar för att det är hårdlift. Vad är skillnaden på hårdlift och citykorg? Jag ska kolla vad de ligger på på blocket. Men ni tycker att det är ett bra pris??

Ja jag tycker att det är ett godkänt pris. :laugh:
Man vill ju alltid ha så billigt som möjligt, givetvis :angel:, men jag tycker att det är ett skäligt pris, absolut!

Oki nu tror jag att jag fattar. Men om man har hårdlift, då lägger man den i sittdelen så att säga? Fattar ni vad jag menar? Med en citykorg "knäpper" man fast den på chassit? Har jag fattat rätt då??

Oki nu tror jag att jag fattar. Men om man har hårdlift, då lägger man den i sittdelen så att säga? Fattar ni vad jag menar? Med en citykorg "knäpper" man fast den på chassit? Har jag fattat rätt då??

Japp du har fattat helt rätt! Själv vill jag ej ha en hårdlift utan väljer att köpa en vagn med seperat sitt/liggdel. Hårdliften är något mindre om jag ej ha fel!

Jag köpte en City Cross i vintras som var utplockad 7 mån tidigare och knappt använd. En hårdlift följde med. Jag betalade 3500:-

Liknande trådar

Hästvård Det börjar bli dags för den årliga vaccination + tandkollen för H.Hs del. Tänkte att det känns lite onödigt att åka in till klinik för...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 235
Senast: lytesout95
·
Hemmet Har bestämt att jag ska köpa ett sittbadkar (eller minibadkar som jag föredrar att kalla det, eftersom sittbadkar låter som något Agda...
Svar
16
· Visningar
2 917
Hästmänniskan Hej alla! Jag är ny medlem här på buke och har sett liknande trådar som kommit med bra inputs,så tänkte slänga ut en fråga angående...
2
Svar
20
· Visningar
3 056
Islandshäst Alla ni som åkt till Island (känns som ni är fler här än på generellt forum :P)...vad är ett rimligt pris att förvänta sig det kommer...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 376
Senast: Brolinskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar