Warfang
Trådstartare
Tänkte göra en liten undersökning om vad ni som inte har egen häst söker efter och uppskattar, och vill betala för på en ridskola.
Vad tycker ni är viktigast på en ridskola? Det här är min önskelista
Att hästarna är välutbildade tex MSVB i dressyren
Att hästarna inte går så mycket, vill att de ska tycka det är kul. Typ 4dgr/v max två pass per dag.
Bra stallmiljö, boxar inte spiltor etc
Mycket utevistelse i hagar
Ridhus och väldränerad utebana
Möjlighet till uteritter utöver lektionerna
Utbildad personal som inspirerar
Små grupper för så mkt hjälp som möjligt, tex 4 st i storhästgrupper och max 6 i ponnygrupper.
Möjlighet att tävla
Lära sig longering, lastning, knoppning och andra praktiska saker som man stöter på i en hästvardag.
Men man fattar ju att det måste kosta mer per lektion, om det ska vara på det här viset.... Så! Hur mycket hade ni velat betala för en lektion, och på vilka villkor? Förklara gärna vad ni har för mål med er ridning och vilken hästhållning ni vill ha!
För en ridskola som mitt exempel hade jag gladeligen betalat ca 400 kr för en hästlektion, för mitt barn hade jag betalat runt 225kr.
Kan tillägga att jag bor i gbgtrakten.
Allting är fiktivt så låt fantasin flöda men försök vara rimliga i prissättningen Ni kanske vill ha en ridskola som lär ut western, eller akademiskt?!
Med vänlig hälsning!!!
Vad tycker ni är viktigast på en ridskola? Det här är min önskelista
Att hästarna är välutbildade tex MSVB i dressyren
Att hästarna inte går så mycket, vill att de ska tycka det är kul. Typ 4dgr/v max två pass per dag.
Bra stallmiljö, boxar inte spiltor etc
Mycket utevistelse i hagar
Ridhus och väldränerad utebana
Möjlighet till uteritter utöver lektionerna
Utbildad personal som inspirerar
Små grupper för så mkt hjälp som möjligt, tex 4 st i storhästgrupper och max 6 i ponnygrupper.
Möjlighet att tävla
Lära sig longering, lastning, knoppning och andra praktiska saker som man stöter på i en hästvardag.
Men man fattar ju att det måste kosta mer per lektion, om det ska vara på det här viset.... Så! Hur mycket hade ni velat betala för en lektion, och på vilka villkor? Förklara gärna vad ni har för mål med er ridning och vilken hästhållning ni vill ha!
För en ridskola som mitt exempel hade jag gladeligen betalat ca 400 kr för en hästlektion, för mitt barn hade jag betalat runt 225kr.
Kan tillägga att jag bor i gbgtrakten.
Allting är fiktivt så låt fantasin flöda men försök vara rimliga i prissättningen Ni kanske vill ha en ridskola som lär ut western, eller akademiskt?!
Med vänlig hälsning!!!