Sv: Rimlig lön för hästskötare
Så här är (var?) det på de flesta ställen i Frankrike där du har en chans att komma upp dig i ett företag.
Du sliter gratis minst 12 timmar/dag 6 dagar i veckan i tre-fyra år och har du sedan tur så blir du anställd.
Under tiden måste du givetvis försörja dej på annat sätt, antingen rika föräldrar eller genom att jobba resten av dygnet med.
Jag tycker vinte att det är acceptabelt på något vis.
Isåfall bör Mc Donalds anställda inte heller ha någon lön och inte en hel radda andra heller eftersom det inte kräver någon särskild briljans.
Det är alltid fel att utnyttja andra oavsett vad man anser att man har för orsak.
Slaveriet är förbjudet och ska fortsätta vara det.
Ett jobb så slitsamt som hästskötarjobb ska ge betalt därefter, ingen hade kommit på tanken att be någon teknik intresserad att jobba för småpengar bara för att de fick chansen att jobba i ett företag där de kan lära sig massor.
Nä sluta låta er uttnyttjas, om alla kräver vita rimliga löner så finns det inga svartjobbare kvar och de stackare som skadas i arbetet slipper leva på existensminimum resten av sitt liv för att de hade en passion och intresse.
På bukefalos finns en hel massa liknande trådar som handlar om löner för hästjobb.
Det som jag undrar över är: alla ni som "kräver" så och så i lön, hur skickliga är ni i erat yrke?
Har man möjlighet att få jobba för en framgångsrik och skicklig, kan man inte till viss del ändå se det som betald utbildning och ta tillfället att riktigt suga i sig allt man bara kan under den tid som man är där?
Jag har haft turen att få jobba hos erkänt skickligt folk både i sverige, europa och längre bort än så.
Har aldrig arbetat svart utan hellre accepterat en lägre lön och lärt mig otroligt mycket på vägen!!!
Se det som en karriärstege!!! Vartefter så kommer lönen av sig själv, du har lärt dig massor, blir eftertraktad och ÄR DÅ VÄRD VARTENDA ÖRE.
Det klassiska utrycket, "man blir aldrig fullärd" är verkligen en sanning.
Nu, som halvpensionär efter många år i hästyrken, blir jag nästan full i skratt när jag tänker på hur "fullärd" jag tyckte att jag var i 25-årsåldern, efter att ha gått diverse kurser och "har haft häst hela mitt liv och tävlar i högre klasser" - bullshit-snack.....
Har du möjlighet att få jobba på ett bra ställe: Ta chansen!
Ger det inget är det ju bara att sluta.
Tänk på att utomlands, även om du jobbar vitt, är det deras lagar och regler som gäller och de kan skilja sig mycket från vad som gäller här hemma.
Du kan bli fast anställd ena dagen för att få sparken och måste sluta omgående nästa dag, ifall du inte håller måttet.
Var ödmjuk tills du har några "tunga namn" på CV:n.
Lycka till!!!
(och jag tycker inte heller 5700kr kvar på fickan är så dåligt)
Så här är (var?) det på de flesta ställen i Frankrike där du har en chans att komma upp dig i ett företag.
Du sliter gratis minst 12 timmar/dag 6 dagar i veckan i tre-fyra år och har du sedan tur så blir du anställd.
Under tiden måste du givetvis försörja dej på annat sätt, antingen rika föräldrar eller genom att jobba resten av dygnet med.
Jag tycker vinte att det är acceptabelt på något vis.
Isåfall bör Mc Donalds anställda inte heller ha någon lön och inte en hel radda andra heller eftersom det inte kräver någon särskild briljans.
Det är alltid fel att utnyttja andra oavsett vad man anser att man har för orsak.
Slaveriet är förbjudet och ska fortsätta vara det.
Ett jobb så slitsamt som hästskötarjobb ska ge betalt därefter, ingen hade kommit på tanken att be någon teknik intresserad att jobba för småpengar bara för att de fick chansen att jobba i ett företag där de kan lära sig massor.
Nä sluta låta er uttnyttjas, om alla kräver vita rimliga löner så finns det inga svartjobbare kvar och de stackare som skadas i arbetet slipper leva på existensminimum resten av sitt liv för att de hade en passion och intresse.