Rimlig lön för tävlingsgroom

Sv: Rimlig lön för tävlingsgroom

Lagarna är kanske inte relevanta i Ryssland men de är det i EU och är nog av intresse av alla som önskar att arbeta i en seriös verksamhet.

Vet en tjej som arbetade hos en känd "hopptränare" utanför Göteborg som inte tog hänsyn till arbetstidslagen. Tränaren vill att hästskötarna skall bo i en friggebod eller en arbetsbod utanför stallet för att han eller hon alltid skall vara tillgänglig utan hänsyn till arbetstidslagen eller någon tanke på ob eller jourersättning. Det slutade tyvärr med att den här tjejen somnade i bilen på motorvägen genom Landvetter.

Är det sådana arbetsförhållanden vi vill ha?
 
Sv: Rimlig lön för tävlingsgroom

Ni som skriver om arbetstidslagar och liknande.
Ni har väl uppmärksammat att TS skriver "Ryssland" som hemort?
Det är inte alls säkert att svenska lagar och förhållanden är relevanta.

TS kanske bor i Ryssland men har möjligheten att få ett arbete som groom här i Sverige. Varför annars fråga på ett svenskt forum? Och då är ju svenska lagar och förhållanden relevanta. Sen är det en annan femma att så få svenska hästverksamheter följer dem. :meh:
 
Sv: Rimlig lön för tävlingsgroom

TS kanske bor i Ryssland men har möjligheten att få ett arbete som groom här i Sverige. Varför annars fråga på ett svenskt forum? Och då är ju svenska lagar och förhållanden relevanta. Sen är det en annan femma att så få svenska hästverksamheter följer dem. :meh:

Kanske för att hon är svensk kan man ju gissa iom att hon skriver på svenska. Och om hon bor i ryssland så kan du ju enkelt utgå ifrån att det inte är i sverige hon skall jobba iom att hon skriver att hon kanske skall ta med sin häst, tror ingen klyddar med dyr karantän odyl som det är från icke eu-land för att jobba, eller hur......
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 545
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 883
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 916
  • Artikel
Dagbok Ska försöka fatta mig kort, även om det blir svårt. Men jag har ett litet dilemma som jag behöver spåna kring. Jag har ett jobb som jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 800
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp