Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TS måste ju inkludera hästhyran också, det är ju hennes ponny.Njaeee - det är mer än vad en del utbildade C-tränare tar i Stockholm.
TS måste ju inkludera hästhyran också, det är ju hennes ponny.
”En slant” tänker jag är en hundralapp eller så. Jag misstänker att mamman kanske inte vet riktigt hur dyrt det är att rida egentligen. Marknadspris på ridskola är, som andra redan påpekat, runt 600 för en privatlektion. Jag betalar 660 på min ridskola, då är ridläraren c-tränare och level 3, och hästen tävlar lätta klasser.
Tycker inte det går att jämföra med ridskolor när man gör en grej hemma för skoj skull mer eller mindre.TS måste ju inkludera hästhyran också, det är ju hennes ponny.
”En slant” tänker jag är en hundralapp eller så. Jag misstänker att mamman kanske inte vet riktigt hur dyrt det är att rida egentligen. Marknadspris på ridskola är, som andra redan påpekat, runt 600 för en privatlektion. Jag betalar 660 på min ridskola, då är ridläraren c-tränare och level 3, och hästen tävlar lätta klasser.
150 kronor för ponnyn och en persons tid i en timme är väl knappast dyrt? Även utan häst är ju 150 spänn för en timmes arbete inget överpris.Tycker inte det går att jämföra med ridskolor när man gör en grej hemma för skoj skull mer eller mindre.
Tex ponnyridning för barn här kostar för 30 min 125kr, att ta mera än 150 kr tex är lite väl dyrt för den typen av ridning. Detta är ju en win win för alla.
Alla som umgås med hästar måste liksom inte veta hur dyrt det är med egen häst.
Nej jag tycker det är ett lagom pris. Att ta mera än det, då tycker jag det börjar bli för dyrt.150 kronor för ponnyn och en persons tid i en timme är väl knappast dyrt? Även utan häst är ju 150 spänn för en timmes arbete inget överpris.
Såvida det inte handlar om en kompis, så att man bjuder på den egna tiden, men då skulle man väl kanske inte ta betalt alls.
150 kr för ponnyn och arbetstiden? Jag skulle inte tycka det var värt det, som hästägare.Nej jag tycker det är ett lagom pris. Att ta mera än det, då tycker jag det börjar bli för dyrt.
Kanske inte om man gör det för deras skull endast och enbart och ser det som ett jobb, då är det inte värt det varken tidsmässigt eller pengamässigt. Men i denna situationen där alla har kul och får ut något av det och det är en rolig grej, det är en annan sak.150 kr för ponnyn och arbetstiden? Jag skulle inte tycka det var värt det, som hästägare.
Om du tar betalt för det, så kan du nog räkna med att det anses som "näringsverksamhet" ur försäkringssynpunkt.Räknas det som professionell verksamhet om jag håller "lektioner" för en bekants dotter en gång i veckan/varannan vecka?
Det går ju inte att jämföra vad en tränare tar för en lektion när du rider egen häst, med vad det rimligen ska kosta med både tränare och häst. Uppgattar det som om de flesta här har egen häst och därmed borde veta att det ju inte precis är gratis ...
+ försäkring, skor, vaccinationer, kraftfoder, spån, stall och hagkostnader, tid det tar för ägaren att hålla i det hela etc etc etcNej, men att fodra en häst en dag kostar väl omkring 30kr... Om man tänker sig 10kg grovfoder à 3kr/kg.
Så det är inte så kostsamt att hålla hästen och låna ut den en stund.
+ försäkring, skor, vaccinationer, kraftfoder, spån, stall och hagkostnader, tid det tar för ägaren att hålla i det hela etc etc etc
+ försäkring, skor, vaccinationer, kraftfoder, spån, stall och hagkostnader, tid det tar för ägaren att hålla i det hela etc etc etc
Det var inte min poäng med inlägget utan ett svar till en annan person som ansåg att hästen kostade 30 kr per dag.Ofta blir det ett argument i liknande trådar ang vad medryttare ska eller inte ska betala osv. Jag känner mig lite undrande i just TS fall där som jag läser det, tjejen lånar en häst att rida på lite av TS och TS har stort utbyte av det och även av att tjejen lär sig rida ännu lite bättre på TS häst för att det gynnar hästen och TS. Ts undrar utifrån det sammanhanget vad en rimlig summa kunde vara eftersom det absolut ändå tar lite tid och engagemang.
Utifrån det tycker jag inte det känns rimligt att börja beakta vad hästen kostar TS allmänt i vardagen . Inte heller att jämföra med marknadspriser vad x eller y etablerad tränare tar för 30,45 eller 60 min osv.
Förstår du hur jag menar?