Riktigt vackra bilder på era hundar

Sv: Riktigt vackra bilder på era hundar

*KL*

Tycker hela den här tråden är kul. 90% av alla bilder är ju typ vanliga svenssonbilder, dålig skärpa, dåligt ljus, halv kassa vinklar osv. Trodde man bad om BRA bilder, inte bilder på BRA djur?

Ville ju att detta skulle va en tråd med riktigt vackra bilder men tydligen fick jag ej bestämma det.. så då får det bli halvkassa bilder. o ja tnker inte bry mig för då får ja bara skit.. fast att ja sett i en annan tråd som har med hästar att göra att de fick bestämam vilka bilder som va vackra..

Men jag håller faktiskt med dig. Inte sagt att hundarna är Fula, men Många bilder i denna tråd(spc. nu på de sista sidorna) så är det helt simpla och rent ut sagt tråkiga/dåliga bilder...:cool:

:bow: men säger inte mkt mer då ja ej fick bestämma att det skulle vara vackra bilder.. så thats it..

Men om du nu ville ha fantastiska bilder och var så sur över att folk la in "vanliga" bilder, borde du inte föregå med gott exempel själv då? Tycker det är lite kasst att hoppa på andra, när du själv inte lagt in så konstnärligt vackra bilder.

Har ju bara lagt in de sista bilderna då ja tänkte att kan alla andra eller iaf en del lägga in bilder som ej så speciellt vackra så gör ja med det :smirk:

Skulle inte den här tråden vara tillför att visa upp vackra bilder inte för att diskutera vilka av bilderna som är fulast... Dom som har lagt upp bilderna tycker säkert själv att deras bilder är fina även om inte alla andra håller med, men det handlar väl om hur betraktaren ser bilden!
Jag menar om jag är en som typ aldrig har hållit i en kamera tidigare så kanske jag tycker att bilden jag tog där jag fick med HELA hunden är jätte bra. Medans en proffsfotograf tycker att bilden med perfekt skärpa och ljus är finast

Näh jag tycker att ni ska sluta klanka ner på bilder ni inte tycker är fina också kan ni berömma och kommentera dom bilder ni faktiskt tycker om. Den här tråden kommer att bli såååå mycket trevligare då!

Skulle inte den här tråden vara tillför att visa upp vackra bilder inte för att diskutera vilka av bilderna som är fulast... Dom som har lagt upp bilderna tycker säkert själv att deras bilder är fina även om inte alla andra håller med, men det handlar väl om hur betraktaren ser bilden!
Jag menar om jag är en som typ aldrig har hållit i en kamera tidigare så kanske jag tycker att bilden jag tog där jag fick med HELA hunden är jätte bra. Medans en proffsfotograf tycker att bilden med perfekt skärpa och ljus är finast

Näh jag tycker att ni ska sluta klanka ner på bilder ni inte tycker är fina också kan ni berömma och kommentera dom bilder ni faktiskt tycker om. Den här tråden kommer att bli såååå mycket trevligare då!

Men snälla du. Jag har ej klankat ner på ngn o ja HAR kommenterat på de bilder jag tycker e vackra.. men en sak jag ej förstår ej varför de som startat en tråd där det ska visas vackra bilder på hästar får tala om vad som får visas o inte visas när jag ej får skriva avd jag vill ska visas i denna tråden som JAG startat..
Men vet nu att man ej får tala om avd man vil ska va för bilder i trådar här på buke. Så då är det knappast ngn mening att ens starta en sådan tråd då man ej får ebstämma.. Mkt underligt:crazy:

Hur kan en bild vara ful????

I min värld finns inget som är fult så som du menar.

Alla är inte fotoproffs eller har kameror som kostar runt 70'kr

En bild kan väl ändå vara ful? Nu snackar jag inte om hunden på bilderna utan bilder i sig. Ungefär:

"Asså, jo.. det är ingen skärpa i bilden, sen ganska grynig men ser du min hunds min bakom busken där han står, tihi".

Jag förväntade mig bilder där man ser att fotografen kämpat för att få en BRA bild. En bra bild är fasiken inte tagen uppifrån (finns undantag), den är heller inte så suddig att man knappt kan urskilja hunden eller andra saker. Flera av bilderna här ÄR skitbra bilder, trots halvdan utrustning. Det GÅR att ta bra bilder med en dålig kamera.

Skulle inte den här tråden vara tillför att visa upp vackra bilder
Just det vackra bilder, jag håller med personerna som anser att många bilder inte hör hit.
Dom som har lagt upp bilderna tycker säkert själv att deras bilder är fina även om inte alla andra håller med, men det handlar väl om hur betraktaren ser bilden!
Men TS skrev faktiskt följande i första inlägget:
Riktigt vackra bilder på era hundar
O nu menar jag ej de som just ni tycler är vackra utan de bilder som verkligen är ngt att titta på
Då får man väl tänka till lite. "Är detta en bild folk som inte känner min hund kommer tycka är vacker?"
Jag går väl inte in i en hopptråd där det efterfrågas bilder på när man hoppar minst 1.30 och visar mina bilder där jag hoppar 50 cm. Svårare än så är det inte.

Vad ska man berömma? 90% av bilderna är ju vanliga bilder. Bilder som man har 100tals av hemma. Bilder som det inte finns något speciellt med annat än att hunden är på bilden. Eller en del av hunden kanske är med. Eller hundens mammas brors ägares grannes hund som är rätt söt.

Har jag skrivit exakt vilka användares bilder som är fula?

Tråden blir SÅ mycket trevligare om man kan fokusera på bilderna i sig, inte djuren som är på bilderna. Det finns det andra trådar för.

Vad ska man berömma? 90% av bilderna är ju vanliga bilder. Bilder som man har 100tals av hemma. Bilder som det inte finns något speciellt med annat än att hunden är på bilden. Eller en del av hunden kanske är med. Eller hundens mammas brors ägares grannes hund som är rätt söt.

Har jag skrivit exakt vilka användares bilder som är fula?

Tråden blir SÅ mycket trevligare om man kan fokusera på bilderna i sig, inte djuren som är på bilderna. Det finns det andra trådar för.

Men du lyssnar juh inte... du kanske tycker att 90% av bilder är vanliga svensson bilder (och det säger jag inget om) men dom som la upp bilderna tycker säkert att Bilderna är jätte vackra det kanske är den bästa bilden dom har tagit på sin hund (och det står juh facktiskt att det ska vara på "era hundar" vilket jag tar som att man ska lägga ut en vacker bild på sin egen hund ) och kanske den bästa bilden som någonsin har tagits på den hunden.
Du sårar juh folk och får folk att dra sig för att visa upp sina bilder när du (okej inte bara du och näh du säger inte vilka bilder du menar men alla kan juh ta åt sig) i princip säger att -NÄH den där bilden på på din hund är inte "vacker" och därför passar den inte in här. Den som la ut den måste juh uppenbarligen tycka att den är vacker och speciell annars skulle dom knappast vilja visa den!

Jag kan själv säga att mina bilder är inte alls speciell och en riktig fotograf skulle knappast ägna dom en tanke men för mig är dom både vackra och speciella eftersom det troligen är bland dom finaste bilderna jag har tagit.. Du får juh gärna kolla på mina bilder (är det 2 eller kanske 3 olika inlägg några sidor tillbaka) du kommer säkert att tycka att dom inte är något speciellt men somsagt för mig är dom det.. Ska man bara lägga ut bilder som ALLA(= det du tycker om) tycker är vackert så skulle juh ingen våga lägga upp några bilder efter som ingen omöjligt kan lägga upp en bild som alla tycker om. Vill du fortsätta diskutera mycket mer så föreslår jag att du PMar mig så vi inte fortsätter att störa den här tråden .

Vill bara tillägga att jag vet att det står på första inlägget att "O nu menar jag ej de som just ni tycler är vackra utan de bilder som verkligen är ngt att titta på" men somsagts är det juh svårt att veta vad andra tycker om äns bild även om man tycker man kan gissa sig till vad andra tycker om, men åh andra sidan om folk hade lite mer självinsikt skulle IDOL aldrig ha blivit en sådan hitt. Folk vill nog gärna tro att man är bättre än vad man egentligen är

Senast ändrad:

Men DU lyssnar inte. Även om personen i fråga tycker att bilden är speciell så ser inte vi andra det. Om hundens öra är böjt på ett sätt, sitter konstigt osv. Det är inte speciella hundbilder vi söker med söta motiv, utan en tekniskt bra bild. Folk måste väl ha lite självinsikt? Jag har tusentalsbilder, ifrån min nya dyra kamera och ifrån min gamla. Även med den gamla kunde jag ju se vilka bilder som var fototekniskt bra och inte. Hur svårt kan det vara?

"Älskar den här bilden, titta på hans blick".. Det är inte sånt tråden gick ut på. Att visa sin hund som är så speciell och söt.

Folk lägger ut sina skitbilder enbart för att få visa sin hund, och för det ändamålet finns det andra trådar.

Om folk tar åt sig så kanske dom borde titta på sina bilder igen? Om dom tillför så mkt tekniskt sätt? Du verkar ju ta åt dig, varför tar du åt dig om dina bilder är så bra?

Men du lyssnar juh inte... du kanske tycker att 90% av bilder är vanliga svensson bilder (och det säger jag inget om) men dom som la upp bilderna tycker säkert att Bilderna är jätte vackra det kanske är den bästa bilden dom har tagit på sin hund (och det står juh facktiskt att det ska vara på "era hundar" vilket jag tar som att man ska lägga ut en vacker bild på sin egen hund ) och kanske den bästa bilden som någonsin har tagits på den hunden.
Du sårar juh folk och får folk att dra sig för att visa upp sina bilder när du (okej inte bara du och näh du säger inte vilka bilder du menar men alla kan juh ta åt sig) i princip säger att -NÄH den där bilden på på din hund är inte "vacker" och därför passar den inte in här. Den som la ut den måste juh uppenbarligen tycka att den är vacker och speciell annars skulle dom knappast vilja visa den!

Jag kan själv säga att mina bilder är inte alls speciell och en riktig fotograf skulle knappast ägna dom en tanke men för mig är dom både vackra och speciella eftersom det troligen är bland dom finaste bilderna jag har tagit.. Du får juh gärna kolla på mina bilder (är det 2 eller kanske 3 olika inlägg några sidor tillbaka) du kommer säkert att tycka att dom inte är något speciellt men somsagt för mig är dom det.. Ska man bara lägga ut bilder som ALLA(= det du tycker om) tycker är vackert så skulle juh ingen våga lägga upp några bilder efter som ingen omöjligt kan lägga upp en bild som alla tycker om. Vill du fortsätta diskutera mycket mer så föreslår jag att du PMar mig så vi inte fortsätter att störa den här tråden .

Vill bara tillägga att jag vet att det står på första inlägget att "O nu menar jag ej de som just ni tycler är vackra utan de bilder som verkligen är ngt att titta på" men somsagts är det juh svårt att veta vad andra tycker om äns bild även om man tycker man kan gissa sig till vad andra tycker om, men åh andra sidan om folk hade lite mer självinsikt skulle IDOL aldrig ha blivit en sådan hitt. Folk vill nog gärna tro att man är bättre än vad man egentligen är

om du läser sista meningen i mitt medelande så ser du att jag precis skerv något om folk utan självinsikt och IDOL :angel: Förövrig Sa jag
-JAG anser att mina bilder är fina/vackra för att det troligen är dom bästa JAG har tagit MEN en "riktig" fotograf skulle kanppast ägna dom en blick...

Kanske det också är därför jag tar åt mig, För jag värkar ha en helt annan bvild över vad som är vackert och inte. För om jag tar exempel från den nya fototråden (som vi får hoppas blir lite bättre än denna:angel:)så är det mäst närbilder på en hunds huvud där skäpan är helt iställd på hunden och det finns absolut inegnting i bakrunden.. Allstå vist är sådana bilder fina/vackra men dom är juh inte direkt svåra att ta, ställ in kameran på mackro somain och volla en "perfekt" portsätt bild av hundens huvud :angel:

Somsagts jag kanske är konstig men jag tycker att bara för att det fins någonting i bakgrunden behöver juh inte det betyda att bilden är automtiskt dålig, snarar tvärtom (bara huvudmotivet framträder klart villsäga). Jag värkar ha helt annan uppfattning än alla andra...
Vad tycker du? vad är för dig em vacker bild då? alltså skärpa och hyffsad kvalitet(pixlig/kornigheter ibilden) är juh ganska självklart tycker jag men som du säger det kan juh fortfarande vara en helt vanlig svensson bild.

om du läser sista meningen i mitt medelande så ser du att jag precis skerv något om folk utan självinsikt och IDOL :angel: Förövrig Sa jag
-JAG anser att mina bilder är fina/vackra för att det troligen är dom bästa JAG har tagit MEN en "riktig" fotograf skulle kanppast ägna dom en blick...

Kanske det också är därför jag tar åt mig, För jag värkar ha en helt annan bvild över vad som är vackert och inte. För om jag tar exempel från den nya fototråden (som vi får hoppas blir lite bättre än denna:angel:)så är det mäst närbilder på en hunds huvud där skäpan är helt iställd på hunden och det finns absolut inegnting i bakrunden.. Allstå vist är sådana bilder fina/vackra men dom är juh inte direkt svåra att ta, ställ in kameran på mackro somain och volla en "perfekt" portsätt bild av hundens huvud :angel:

Somsagts jag kanske är konstig men jag tycker att bara för att det fins någonting i bakgrunden behöver juh inte det betyda att bilden är automtiskt dålig, snarar tvärtom (bara huvudmotivet framträder klart villsäga). Jag värkar ha helt annan uppfattning än alla andra...
Vad tycker du? vad är för dig em vacker bild då? alltså skärpa och hyffsad kvalitet(pixlig/kornigheter ibilden) är juh ganska självklart tycker jag men som du säger det kan juh fortfarande vara en helt vanlig svensson bild.

En bra bild för mig är en bild som inger harmoni. Att bilden känns "lugn", dvs inte störande saker som skugga, sol på halva hunden, en stor vit fläck i bakrunden. Plus hur man beskär sin bild. Det behöver med andra ord inte vara utrustningen för 10 000:- som gör en bild.

Och att få till bra porträttbilder kan vara nog så svårt! Det ser man ju på flera bilder här i den här tråden.

En bra bild för mig är en bild som inger harmoni. Att bilden känns "lugn", dvs inte störande saker som skugga, sol på halva hunden, en stor vit fläck i bakrunden. Plus hur man beskär sin bild. Det behöver med andra ord inte vara utrustningen för 10 000:- som gör en bild.

Och att få till bra porträttbilder kan vara nog så svårt! Det ser man ju på flera bilder här i den här tråden.

hmm vi kanske inte är på så olika spår en då... Vi värkar juh ha ungefär ganska lika uppfattning trots allt(även om jag är ensådan som tycker om at använda mig av motsol och skuggor men jag förstår att du kanske menar exackt hur man anväder sig av sol/skuggor).
Håller med, porträttbild kan vara väldigt svårt. Det är defenetivt olika svårt beroände på vad det är förslags hund man fotar. Jag har själv en tik som nästan alltid bli bra på bild oavsett hur man tar bilden med sedan har jag en 21 v gammal hanne som man alltid bara ser en stor nos på :smirk: men du kanske hänger med i mitt makro tänkade, man kan gör det väldigt lätt för sig.....

Jaja nu tycker jag att vi konsetrerar oss på den nya tråden iställ, jag ska trots allt lägga upp några bilder där tror jag. och jag ser väldigt mycket farmemot JUST DINA komentarer så lite besviken blir jag nog om du väljer att ignorera bilderna. har du själv lagt ut några bilder där så man kan få se hur du fotar?

Men snälla du. Jag har ej klankat ner på ngn o ja HAR kommenterat på de bilder jag tycker e vackra.. men en sak jag ej förstår ej varför de som startat en tråd där det ska visas vackra bilder på hästar får tala om vad som får visas o inte visas när jag ej får skriva avd jag vill ska visas i denna tråden som JAG startat..
Men vet nu att man ej får tala om avd man vil ska va för bilder i trådar här på buke. Så då är det knappast ngn mening att ens starta en sådan tråd då man ej får ebstämma.. Mkt underligt:crazy:

Tycker också att det låter konstigt... för jag, precis som du har sett liknande häst-trådar där dom har skrivit vad som passar sig och inte.. Kan det ha med att göra om man skriver -Du får inte... eller -du BÖR inte...?

Just det vackra bilder, jag håller med personerna som anser att många bilder inte hör hit.

Men TS skrev faktiskt följande i första inlägget:

Då får man väl tänka till lite. "Är detta en bild folk som inte känner min hund kommer tycka är vacker?"
Jag går väl inte in i en hopptråd där det efterfrågas bilder på när man hoppar minst 1.30 och visar mina bilder där jag hoppar 50 cm. Svårare än så är det inte.

Ursäckta jag hadde inte igorerat ditt inägg såg bara inte att du hadde svarat mig men du kan juh läsa min lilla IDOl notis på ett av inläggen här så fösrtår du kanske hur jag tänker...

Bidrar väl också med några (vågar man säga vackra?) bilder. I huvudsak valpbilder - hur kan det komma sig?;) (Komprimerade):

Tiamedgren.jpg

18augToV.jpg

laban7aug.jpg

springerfort.jpg

2junipuss.jpg

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
825
Kropp & Själ En natt i somras fick jag påhälsning av polisen, min fars dödsbesked slängdes i ansiktet på mig och en pappåse med hans personliga...
2
Svar
20
· Visningar
4 442
Senast: Sockerbit
·
Övr. Hund Det har gått knappa 9 dagar nu. Det är fortfarande lika tomt, och tårarna bränner konstant i ögonen. Jag förväntar mig fortfarande att...
2
Svar
25
· Visningar
2 680
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Vi har ju som sagt en ny hund på ett år..på måndag har han varit här i en vecka. Han är väldigt snäll och verkar kommit in i sin nya...
2
Svar
27
· Visningar
2 233
Senast: Nougat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka