Hej har en nordis bruk pojk på 11år som ligger på75-100 kilo övervikt säkert. Nu är det nog många som reagerar. Men hur f ska jag få ner honom i vikt. Han ska få en ryttare som ska börja rida honom till våren. Nu har han inte blivit riden knappt nåt detta år för jag hade en svacka i våras och framåt sommarkanten köpte jag mig en 4åring som tar min tid plus att min mamma har med skaffat sig en trevlig ponny men har inte ridit länge så hon vill med ha min hjälp. Plus nordsvensken älskar skogen men hatar allt som heter paddock och träning i dressyr som jag tycker är den roligaste biten och det är att träna. Sälja nordisen gör jag inte han är sällskap om vintern till min 4 åring och bättre och lugnare kompis med bra inflytande kan man inte få. Kan inte ha hästarna hos mina föräldrar där de går på sommaren har bara 2 boxplatser där. Tänkte han ska få 8 kg hösilage 2dl betfor och kvarnbys mineral och vitamin pellets 1,5dl. De går på lösdrift året runt på morgnarna ska de få hösilaget tillsammans på kvällarna ska de få äta i stallet i lugn och ro var för sig innan jag släpper ut de igen. De kan tyvärr bara få 2 gånger om dagen vi jobbar 7.16.30 så gott som varje dag. Skulle de äta i lugn och ro på morgonen så skulle de i så fall få kl 4 på morgonen och hinner inte ge de förrren framåt 6 på kvällen. Tacksam för alla svar ps hur lägger man in bild får jag bra beskrivning så ska jag försöka lägga in bild så ni får se tjockheten