Sv: Riktigt jobbig granne.
när de kapade grenarna...var landade dom? hos er eller har grannen lyft över dom till er?
så som du initalt skrev så fick grannen lyfta över grenarna till er. ett bevis för att de hänge utöver er fastighet
som det verkar så har ni legat i bråk tidigare.
en enkel fråga, på vems mark ligger ridvägarna? er?
för är inte ridvägarna era så gäller bara allemansrätten ett fåtal gånger, sedan ska man ha markägarens tillstånd
Men usch vilka tråkiga svar.
Jag tror inte ni förstår hur de är. Klipper i träd som inte kommer in över tomten, anmäler till djurskyddet, släpper ut mina hundar ur rastgården, skriker på mig, min sambo och min pappa. Tycker polis ska bevaka ridvägar så att vi inte rider där mm mm mm i öändlighet.
Tycker ni det är ok att klippa ner silvergran och lägga in till mina hästar? är det ok med stora uppskjutande grenar som de kan spetsa sig på?
Jag har försökt att ha en bra dialog med dem men det går inte.
Hade de frågar mig innan så hade det fått veta att vi ska ta ner träden i vinter.
Det var några enstaka grenar som hängde över högt upp och som de tog bort. helt ok med mig men skälet var att det kom in löv på deras tomt. Var kommer det inte in löv vid denna årstid?
när de kapade grenarna...var landade dom? hos er eller har grannen lyft över dom till er?
så som du initalt skrev så fick grannen lyfta över grenarna till er. ett bevis för att de hänge utöver er fastighet
som det verkar så har ni legat i bråk tidigare.
en enkel fråga, på vems mark ligger ridvägarna? er?
för är inte ridvägarna era så gäller bara allemansrätten ett fåtal gånger, sedan ska man ha markägarens tillstånd