Rikstorneringen

Scorpan

Trådstartare
Vad jag har hört så blev detta resultatet

lag:
1. Gutarna (oväntat? *ler*)
2. St Nikolai
3. Ryttargruppen

individuellt:
1. Mattias/ Hans af Wisby (GRATTIS!!!!)
2. Riddare örn från Ryttargruppen
3. en av gutarna - hjälp mig gärna med vem det var!!

Terror - ge Mattias en stoooor kram från mig och resten av Nordic - Fan va kul!!!! :bow: :bump: :banana:

Sv: Rikstorneringen

Japp, resultaten stämmer. Satt inte öronen på plats skulle leendet gå runt hela huvudet på honom. :bump:

Han e duktig han. :banana:

Jag hade *Skitkul* i helgen, pratade lite med dina päron, osv. Hoppas de övriga deltagarna hade lika skoj. Nån från CN sa att hon blev aldeles matt av att se mig shakea på dansgolvet. :angel:

SweetSelene skrev:
Han e duktig han. :banana:

Jamen... Sen är han ju nästan Nordicare också :devil: Se det förklarar allt *fniss*

Nä - allvarligt talat så slog jag en frivolt (iaf försökte>) när farsan ringde i lördagskväll och berättade om Mattias framgång. Hälsa och gratta honom så mycket från mig! Kul att se att han visade vart skåpet skulle stå! Men sen har han ju en bra häst också... För han red väl den bästaste av tornerspelshästar?

Självklart hade han vår favoritriddarhäst.

Hon gick som på räls, rakare kan nog ingen häst gå :banana: Men vi var lite oroliga till lagtävlan på söndag då hon inte såg helt riktigt ut, men veterinären godkände och det gick vägen. :bump:

Jag får väl hänga på och säga att jag också hade riktigt skitkul!!!
jag hade då det sköna jobbet poängräknare. Riktigt soft faktiskt, man behövde inte anstränga sig särskilt mycket. Det enda som var lite jobbigt var när någon gute red på fel sida, då hade vi ganska jobbigt att koncentrera oss på "vår" riddare :D
Om Tess är stolt sambo så är jag stolt ryttare (de andra 360 dagarna om året) till bronshästen :love:
Dom har det bra dom, vi trimmar hästarna hela året bara för att dom ska få leka lite under sommaren :devil: :p
Nej, nu har jag blivit lite väl biten (fy på dej Tess...) så jag måste ju nästan följa med nästa år var det nu blir...

Jag kan ju tala om att jag blev alldeles matt av att dansa, jag satt nog inte många minuter. Tur att man har en så bra danskavalier som lurar en att tro att JAG faktiskt är bra på att bugga och inte bara han ;) Han är för go han!
Såg du förresten att jag och Mattias slog rekord i snurrdansen? vi var nog snäppet bättre än sist på årsmötet... Jag tror aldrig jag varit med om någon som kan vara så totalt ur balans och takt som vi :angel:

Jag sag era bravader pa dansgolvet. Hade mınst lıka kul pa hoppkudden. Far ursakta att jag skrıver konstıgt men jag fıck Buke-klada sa jag hıttade en ınternetuppkopplad dator pa hotellet.

:eek: Du har ju semester!!!
jag är fortfarande helt blå på hela vänstersidan, kompisarna i skolan undrade vem som slagit mig så illa... Jag skyllde allt på Ola och Tony :angel: :D
Ragnar är ok genom veterinären nu så snart spatserar han på stockholms gator :banana:

Vad ehter ni?Skulle vara kul å veta vilka som var på rikstorneringen.Jag var där.men det gick inte så bra för våran grupp.

jag är "Eldens Härskare" a k a "Sverker Lejon av Trondia" a k a Mia Gregnert. En av de äldsta tornerspelsrävarna i nutid skulle jag tro. Har varit med sen 80talet *himlar med ögonen* F-n - jag känner mig alltid så gammal när jag berättar det :crazy:

Hur som haver. Jag var med och startade Celeres Nordica i Uppsala 1989 (före det var jag "hang-around" till dåvarande Ultimathule mera känt som "svenska riddarspel"), men rider numera för Nordic Knights i Stockholm.

Sweet Selene är Nordic Knightsande Torneamentumtjej (eller är det kanske tvärtom? :angel: )*ler* och Nelle är Torneamentum hon med...

Senast ändrad:

Jo då, jag var på Riks, men tävlade inte. Vilken grupp var du där med, red du?

Scorpan -> Definitionen på mig kan man nog diskutera, men under SM var jag mest stolt över de fina resultaten som Hans af Wisby presterade. Och jag tror att matte till Lady var minst lika stolt.

Hej på dig med :)
Allt bra? Synd att du inte kunde komma ner till Sm, går allt bra med huset?

nääähäää menar du det *drypande ironi* ;) Klart du ska vara mest stolt över att vara Matte till en sån ypperlig riddare *ler*

Jodå - om man bortser från nått/några spruckna revben så är allt finemang. Den nya hästen vi hade hemma på prov visade framfötterna i lördags och är tyvärr inget som passar min sambo.

Huset går det framåt med - i helgen blev fönster lagade och målade, veden kom till mestadels in under tak och elen har börjat dras =)

Glöm inte kolla in nästa nummer av Häst****s förresten, kommer nog läsning som intresserar dig.

Gå in på deras hemsida oxå vet ja :) En snygg karl på deras sida :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka