Ridvägar i Angered

kenttjej

Trådstartare
Ja just det, vi är ett gäng som planerar en uteritt på fredag. Vi utgår från Storås ridklubb och letar efter lite nya ridvägar i närområdet, gärna tips på trevliga ställen att rida på men också vart man får rida. Främst så letar vi efter en sjö som man kan få bada i med hästarna. Funderar på Stora Mölnesjön, ska finnas en badplats där som tydligen inte är särskilt välbesökt av "vanliga" badgäster. Kan inte hitta nånstans om att det skulle va förbjudet att bada med hästar där men det behöver ju inte betyda att det är tillåtet... Någon som vet om det är tillåtet att bada i Stora Mölnesjön? Eller nån annnan sjö inom ridavstånd från Storås där man får bada med hästar? Vi rider tyvärr inte ut så ofta, när det blir så rider vi bort till Angereds gård och i skogarna där omkring, så det skulle va kul att se nånting nytt.

Nån som känner till området kring Angered och Storås och som har några tips, idéer, vet vad som gäller o så?

Jag vet att man skulle kunna ringa kommunen eller liknande men nu är det fredag kväll så det går väl inte att få tag på nån förrän tidigast på måndag, och nu är jag lite otålig... :D

Sv: Ridvägar i Angered

Du eller syrran vet inget om badsjöarna i området då? Nånstans där man får bada med hästar? Tips på trevliga ridvägar?

Jag har häst på Angereds gård och har haft häst i områdetr sedan 1995... Ridvägarna är lite småbegrnsade men fråga gamla gänget (om det finns någon kvar) om Ekholmsgravsrundan, vet inte om den r ridbar fortfarande dock, var ett tag sedan jag red den vägen. Kanske skulle provrida och kolla om den är framkomlig? Tar väl runt två tim tror jag? Beroende på tempo...

Sjöar är det ont om, jag rider upp till Smörvattnet i gunnilse ibland, men sent på kvällarna eftersom man eg inte får vara där med hst men runt 22-tiden brukar vi ändå kunna få få plaska lite när badgästerna är borta. Kolla upp om det finns någonstans runt Surtesjön man kan komma ner med häst i Lövgärdet-området?

Vilka roliga tips du hade! Jag känner inte alls till Ekholmsgrav men får absolut ta o fråga lite folk om det. Kan du beskriva lite mer exakt var det ligger/hur du brukade rida den rundan?

Tyvärr får vi bara ha hästarna ca 1 timme men kommer rida lite blandat tempo. Så Surtesjön och Smörvattnet ligger nog lite för långt bort, tror vi får hoppa över badet och njuta av naturen i övrigt istället. :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 889
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Ridning Hej! Jag är medryttare på en unghäst på ridskolan tills hon ska gå mer lektioner. När jag rider henne så rider vi ut eftersom annars...
Svar
6
· Visningar
2 132
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama