ridtravarföreningar?

A

Adenick

Har sett att det finns en hemsida för ridtravisar och kollat lite och sett att
de håller lite klubbtävlingar ungefär och "sammanstrålar" från hela landet?
Kan man hitta en sådan förening inom Uppland inte långt från Uppsala helst.
Skulle vara kul att träffa folk och hästar som känner igen sig och sin häst i andra och deras djur.
Jag själv har 2 st ridtravare som jag rider.
Men jag är alltid ensam :(
Har ett eget stall på svärföräldrars gård men ingen att rida ihop med.
Har försökt få iväg honom på foder men det är svårt att hitta rätt person för honom.
Det jag HELST vill "ha" är en ridkompis. En genuint ridintresserad och ridtravarkunnig som vill ut och rida, sköta, pyssla m.m ihop med mig och min häst.
Men ingen sådan verkar finnas så därför vill jag åka iväg till den här ridtravarföreningen för gemenskapens skull!

TIPS från alla håll och kanter tas emot.
//Ensam ryttare på 2 hästar :(

Sv: ridtravarföreningar?

Har sett att det finns en hemsida för ridtravisar och kollat lite och sett att
de håller lite klubbtävlingar ungefär och "sammanstrålar" från hela landet?
Kan man hitta en sådan förening inom Uppland inte långt från Uppsala helst.
Skulle vara kul att träffa folk och hästar som känner igen sig och sin häst i andra och deras djur.
Jag själv har 2 st ridtravare som jag rider.
Men jag är alltid ensam :(
Har ett eget stall på svärföräldrars gård men ingen att rida ihop med.
Har försökt få iväg honom på foder men det är svårt att hitta rätt person för honom.
Det jag HELST vill "ha" är en ridkompis. En genuint ridintresserad och ridtravarkunnig som vill ut och rida, sköta, pyssla m.m ihop med mig och min häst.
Men ingen sådan verkar finnas så därför vill jag åka iväg till den här ridtravarföreningen för gemenskapens skull!

TIPS från alla håll och kanter tas emot.
//Ensam ryttare på 2 hästar :(

Kolla på ridtravare.nu (eller om det är .com?)

Sv: ridtravarföreningar?

det låter ju som om du redan har hittat riksförbundets hemsida. där finns en sida som heter "Distrikt" där alla regionala föreningar finns listade, att kika där är ett hett tips.

Liknande trådar

Utrustning Min häst går ihop med en annan valack och de har sååååå roligt ihop. De springer inte särskilt mycket men de brottas, står på bakbenen...
2
Svar
26
· Visningar
2 196
Senast: Sonic76
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 403
Senast: mars
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka