Ridtravare

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Nerika

Vi har en ny häst i stallet, som kom till oss lite hastigt och lustigt så att säga :angel:
Hon är tagen direkt från travbanan, är riden förut och är nu tänkt som "promenad"ridhäst eller vad man nu ska kalla det...
Har ni några tips på om det är nåt särskilt man ska tänka på nu när hon ska börja att enbart ridas??
Tänker bl.a. på muskler osv... eller är det bara att hoppa upp och rida på liksom? :crazy:
Tacksam för svar!

Sv: Ridtravare

Använd sökfunktionen och sök på exempelvis ridtravare omskolning.
Det finns en hel del i ämnet sedan tidigare :angel:

Immer

Sv: Ridtravare

Är hon riden tidigare? Är hon i full kondition?

Hon är i full tävlingskondition antar jag att man kan säga, eftersom att hon tävlat fram tills nu.
Så som jag har fattat det, så är hon riden lite parallellt med travträningen, lite dressyrriden sades det, fast jag vet inte riktigt vad som menades med det... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 367
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V