Ridstövlar med dragkedja på benets insida?

S

Signorina

Finns det någon som har provat och vad har ni för erfarenheter? Jag rider dressyr och har spanat in ett
par "Sergio Grasso" som förutom dragkedjans underliga placering verkar vara av mycket fin kvalitet....:confused:

Sv: Ridstövlar med dragkedja på benets insida?

Menar du dragkedja på insidan, lite snett framåt? Det är väll mer regel än undantag nu mera. Är snyggare men framförallt mer hållbart än att ha de bak. Jag har nog bytt dragkedjor som sitter bak på stövel ca 15 gånger, på insidan har jag aldrig behövt byta dragkedja.

Det var precis vad jag också undra... man vill inte gärna förstöra en sadel :crazy:

Om du menar att den sitter snett frammåt precis som rumpnissen sa så tycker jag att det är jättebra att ha dragkedjan där. Jag har ett par stövlar med dragkedjan bak och ett par med den fram. Det är mycket lättare att dra igen dragkedjan när den sitter fram, det är snyggare, det sliter mindre på dragkedjan och framför allt, det sliter mindre på sadeln. Jag har fått 2 sadlar repade av folk med stövlar med dragkedja bak. Drar man inte upp den precis hela vägen så repar flärpen på dragkedjan sadeln på en gång. Sitter den lite snett fram så kommer den aldrig åt sadeln och det går inte att repa den. Så jag röstar helt klart för dragkedja fram. :)

Sedär, vad roligt att det positiva verkar överväga, jag oroade mig också för märken på min fina dressyrsadel,
men den teorin kan jag alltså lyckligvis glömma. Vad har ni för märke på stövlarna med dragkedja
"snett frammåt" ?

Jag har ett par cavallo piaff plus. Googla dem och jämför om dragkedjan sitter likadant. Gör den det så behöver du inte oroa dig alls för att få skav på sadeln. :)

det är inte underligt, det är så det ska vara på dressyrstövlar. ;)

ingen risk att den kommer i kontakt med sadeln, jag är hysterisk noga med min sadel och det ska väldigt akrobatiska rörelser till för att en sån dragkedja ska komma mot sadeln. :p enda negativa skulle väl vara att det är enklare att komma i stövlar som har dragkedjan bak.

jag har petrie anky elegance.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Ketrawzc
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka