Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade hellre skippat röd dag och gått och jobbat omjag fått åka till stallet
Jag behöver bli bättre på att träna avsuttet, för att rida bättre tror jag. Så jag letar på youtube efter lämpliga färdiga träningspass på ca 30 min att kunna göra hemma. Så har ni tips på kanaler med videos på ca 30 min får ni gärna dela med er.
Målsättning för 2020: Jag måste försöka orka rida varje steg och komma ifrån tanken att "nu ska jag rida den här långsidan i trav - ok bra då var det klart". Mer tänka "men hur i trav, vilken trav, hur vill jag att hästen ska kännas" osv. Sedan vill jag försöka lyckas med att få framåtbjudning mycket tidigare än jag brukar, rida lite mindre mesigt helt enkelt (utan att bli hård mot hästen). Sedan har jag oftast kommit till riktig trevlig ridning i slutet av lektionerna, skulle vilja att det kommer tidigare. Jag har även bestämt mig för att jag ska lyckas hoppa en liten bana MINST en gång.
Tack, den bilden var en utmaning att ta, när han kom på att jag satt där kommer man ju åt å nafsa/pilla om man böjer ner halsen, så ja fick flytta mig bakåt utom räckhåll. Han är väldigt snäll att rida även om han kan va lite jobbig att göra i ordning när han ska pilla på allt som munnen kommer åt typ.@TheRedLightning Gillar bilden skarpt Han ser väldigt attitydig ut
De brukar försöka anordna olika clinics. Nu i mellandagarna hade de prova på WE. Återstår att se vad som kommer nu till våren, pratas lite om en som är väldigt kunnig på bettens inverkan och hästens mun.Har era ridskolor extra kurser på terminerna? Har de något utöver ridningen?