Igår red jag en korsning mellan nordsvensk och varmblodig travare på lektionen för första gången. Vilken härlig häst!! Hon är stor, känns maffig och väldigt pigg! Väldigt mycket häst att rida!! Men hon gick fint i form stora delar av lektionen. Men det krävdes en del jobb för att få henne att trava lugnt och inte bara full fart framåt men stundtals gick det riktigt bra! Jag fick fint beröm av ridläraren bl.a. för skänkelvikningen som hon har lite svårt för och vi fick till och med till några steg i öppna på slutet. När både ryttare och häst har lite svårt för öppna så blir man extra glad när man lyckas :-)
Idag har jag hyrt en av mina andra favoriter, ett halvblodssto som jag tävlat en gång. För nästan första gången så ska jag få rida ett pass på egen hand och inte ha en ridlärare som säger åt mig vad jag ska göra. Min plan är att göra mycket övergångar för att få henne med mig och lite mer lyhörd för mina hjälper och när det funkar göra lite skänkelvikningar och eventuellt lite öppna om allt annat funkar bra. Det behöver jag träna på.
Idag har jag hyrt en av mina andra favoriter, ett halvblodssto som jag tävlat en gång. För nästan första gången så ska jag få rida ett pass på egen hand och inte ha en ridlärare som säger åt mig vad jag ska göra. Min plan är att göra mycket övergångar för att få henne med mig och lite mer lyhörd för mina hjälper och när det funkar göra lite skänkelvikningar och eventuellt lite öppna om allt annat funkar bra. Det behöver jag träna på.