återvändare
Trådstartare
Ja, då är det väl bra då att jag tragglat de här sakerna i x antal år. .Det låter väl jättebra att byta ridskola om du inte känner dig nöjd med den du rider på.
Jag kan bara tillägga från min synvinkel som har jobbat ett par år med att hålla lektioner. Att man hoppar mer eller galopperar mer innebär nödvändigtvis inte högre nivå. Många tycker när man fått börja galoppera och testa på framdelsvändning/skänkelvikning så känner de att de är fast och inte riktigt kommer vidare. Men i själva verket så händer det väldigt mycket med balans, position och inverkan. Vi har en ridskola i närheten som några elever har bytt till. Och ja, de får både hoppa högre och galoppera mer. Men de saknar också balans och håller sig kvar i tyglarna. Det främjas inte bra ridning där, trots att elverna tycker att de får göra sååå mycket. Och om de köper egna hästar och börjar rida för vettiga tränare får de backa måååånga steg, för de lärde sig aldrig grunderna. Kanske har du haft otur och hamnat på en sämre ridskola, men många gånger har ridlärare en baktanke med utbildningen, även fast man som elev bara vill galoppera och hoppa mer.