återvändare
Trådstartare
Som jag skrev, man flyttas när man har en dialog, man behöver själv lyfta det. Det finns personer som är nöjda med nivån och de som är det är de som ridit i 30 år, nu kanske jag var lite ironisk här, men har man det så går man inte i taket, för att vi knappt galopperar eller hoppar. Många, inte alla, är inte intresserade av att hoppa. Jag VET att det tar massa år att lära sig rida, men jag vet också att när jag ridit på den andra ridskolan så red jag samma övningar som de andra och jag hade inga problem att hänga med. Jag rider inte hästen i form osv, men man måste ju börja någonstans eller hur? man kommer ju till en punkt då man känner att nu är den här gruppen för lätt. Det är så jag känner och det är utifrån att jag vill något. Min ridning jag har ett mål, jag är inte en person som rider en gång i veckan och som sen är nöjd med det. Jag vill lära mig rida, komma vidare. Men jag kommer rida kvar, som sagt och parallellt, och jag får väl se hur jag gör angående att ta den diskussionen. Lutar nog mot att jag inte gör det .