återvändare
Trådstartare
Jag tror du missförstår mig. Jag har inte svårt att hitta motivation men vi får inte öva grundridning. Vi har fortfarande inte övat halvhalter. Vissa saker ska bara sitta utan genomgång, alltså vi får inga instruktioner, jRidvägar t.ex. Den enda ridväg vi fått öva på är snett igenom Sen rider jag för en utomstående, helt andra förväntnininar och där blev det väldigt tydligt att det var massa saker jag lärt in fel. Jag fick feedback på en massa saker, hade min ridlärare lyft detta? Nej, inte en enda gång. inte okej att man ska höra saker från andra ryttare eller utomstående instruktörer, men tur att jag fick reda på det för annars hade jag väl fortsatt med alla dess felinlärda beteenden.Vilka grunder är det du saknar? Det du beskriver är grunder i min värld? Varför är det viktigt att berätta att fler inte är nöjda?
Du ifrågasätter i allra högsta grad deras kompetens i den här tråden. När du som förhållandevis grön elev vet bättre än din (förhoppningsvis utbildade) ridlärare hur du ska bli en bättre ryttare är det precis som att säga att du vet hur deras jobb ska utföras. Hade jag berättat för sotaren hur dennes jobb ska utföras är det ju precis samma sak som att jag inte tycker eller tror att hen själv vet.
Med det sagt. Man får berätta för en ridlärare vad man har för mål. Man får berätta att man skulle vilja ha mer feedback i stunden (de flesta av oss gör vårt bästa med åtta elever i gruppen) och man får berätta att man tycker det är svårt att hitta motivationen i långsamt arbete. Det är helt okej! Men det blir lite surdegsstämning om man ska gå runt och vara missnöjd, lufta missnöjet med gruppkompisarna men ändå har ingen the guts att berätta för ridläraren vad man saknar och önskar sig?