roadkilled

Trådstartare
Hur länge skall man rida (skritta) på en häst innan hon får föl. Har ett 20 årigt fjordsto (lånehäst) som ska föla april-maj skiftet.
tacksam för svar...
///roadkilled

Sv: Ridning??

Mitt sto skall oxå föla då :) Man kan skritta så länge hon själv tycker det är okej, sista veckan kan man ju ut o gå men henne istället så hon slipper bära på din vikt oxå. Det är bara bra att dom rör på sig.

Sv: Ridning??

Mitt sto skall föla om 4 veckor och jag rider henne fortfarande. Förvisso barbacka och enbart skritt. Men man märker på stoet när hon inte orkar. Det är bra att dem rör på sig. Underlättar fölniningen.Grattis till det blivande fölet förresten. :rofl:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
9 753
Senast: Grazing
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 856
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 931
Senast: Bowman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025