Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har man jättejätteriklig mens är det ju svårt. En ridlektion plus förberedning och all tid däremellan innan man hinner till toaletten kan vara på tok för lång.Jag förstår inte. Jag gör allt som vanligt när jag har mens. Rider, gympar och badar. Använder menskopp så jag är helt fri även vid mens. Varför skulle jag inte kunna rida när jag har mens? Jag hade aldrig accepterat att vara hindrad av mensen mtp på att den återkommer varje månad.
Har man jättejätteriklig mens är det ju svårt. En ridlektion plus förberedning och all tid däremellan innan man hinner till toaletten kan vara på tok för lång.
Men lyckligtvis finns det ju medicin lot rikliga blödningar! @FrDrake har du provat medicin? Gör definitivt livet lättare. Menskopp och medicin.
Jag åt medicin i många år, det hjälpte lite. Med tiden började jag dock må mer och mer illa av den, så fick lov att sluta och operera mig istället.Men lyckligtvis finns det ju medicin lot rikliga blödningar! @FrDrake har du provat medicin? Gör definitivt livet lättare. Menskopp och medicin.
Ingen skilnad mot när jag inte har mens. Håller med i att använda binda då jag tycker det är äckligt att gegga ner sig för tamponganvändning eller kopp.Sjävklart rider jag under mens? Ska hästen stå var fjärde vecka annars?
Sen är jag oftast slö och oinspirerad de första dagarna på mensen så jag rider oftast enklare mer kravlösa pass (om jag inte tränar). Upplever också ofta att mensvärken är mindre om jag rör på mig.
Använder varken kopp eller tamponger. Jag tycker (min egna, högst personliga åsikt) att det är äckligt att pilla omkring när jag har mens så jag kör mest på bindor. Är dock intresserad av att börja med menstrosor.
Jag blir lite störd över att du använder ordet äckligt. Det är mens liksom.Ingen skilnad mot när jag inte har mens. Håller med i att använda binda då jag tycker det är äckligt att gegga ner sig för tamponganvändning eller kopp.
Ja och? Man får tycka att mens är äckligt. Det är inte värre än att man tycker urin och avföring är äckligt eller för den delen, snor och var.Jag blir lite störd över att du använder ordet äckligt. Det är mens liksom.
Därför att det är en grej som är så tabu för vissa och att det pratas om som äckligt gör det inte bättre.Ja och? Man får tycka att mens är äckligt. Det är inte värre än att man tycker urin och avföring är äckligt eller för den delen, snor och var.