Sv: Ridning och graviditet!
Kul tråd!
Själv är jag i vecka 20 och rider så mkt jag kan och orkar! Energinvå ligger tyvärr inte på topp och jag har haft problem med ett fruktansvärt illamående, dessa perioder gick det inte att rida alls, då jag ipincip kräktes så fort jag rörde på mig. Men nu är jag igång igen och det är underbart. Min häst kan vara ganska het men jag känner inge oro för att skada mig, vad jag kan minnas har jag iaf aldrig ramlat av och landat rakt på magen, men visst fegare har jag allt blivit, jag är mera eftertänksam när jag rider nu och ser alltid till att ha med.
Lite svårare har det blivit att komma upp i sadeln men man kan alltid hitta något att stå på, har även börjat hoppa av med ryggen mot hästen.
Jag pratade med min tränare om gravidiet och ridning, själv red hon sin sista tävling (CIC***) när hon var i sjättemånaden och jag såger väll som hon sa mår jag bra av det jag gör så mår garanterat bebisen i magen bra!
Mamma ridbyxor finns att köpa av draco, dock ganska dyra, själv har jag köpt ett par billiga på ullared för en 100lapp sprättat upp sidorna och sytt in resårfållor funkar jättebra, mina dyrare byxor kan jag även rida i med öppen gylf och ett par hängslen!!