I
ImFabulous
Sv: Ridning och graviditet!
Är gravid nu, mår illa stundtals, men rider precis som alltid 6 dagar i veckan.
Är gravid nu, mår illa stundtals, men rider precis som alltid 6 dagar i veckan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte riktigt var denna tråd passar bäst men jag prövar här. Är väldigt nyfiken på er som varit eller är gravid,hur ni gör under graviditeten. Rider ni eller avstår? Mitt första barn red jag fram till 6 graviditets månaden, då börja magen vara i vägen. Detta var på en mycket säker häst. Nu är jag bara i första månaden och rider inte alls en sån säker häst. Är jätte nyfiken på hur andra ryttare gör!!
Vet inte riktigt var denna tråd passar bäst men jag prövar här. Är väldigt nyfiken på er som varit eller är gravid,hur ni gör under graviditeten. Rider ni eller avstår? Mitt första barn red jag fram till 6 graviditets månaden, då börja magen vara i vägen. Detta var på en mycket säker häst. Nu är jag bara i första månaden och rider inte alls en sån säker häst. Är jätte nyfiken på hur andra ryttare gör!!
Enligt barnmorskorna där jag fött mina bara sa de att ryttare och balettdansöser ofta har jobbigt med förlossningen för att de är för starka i bäckenbottenmuskulaturen. .
*kl*
Ni som rider - vad rider ni i??? Alltså vad har ni för byxor på er? Jag har ett par ridbyxor som alltid varit för stora i midjan och de kan jag fortfarande ha men det är på gränsen.
Annars rider jag i arbetsbyxor (typ Fristads) men de ger lite skavsår så det är inte optimalt vid hårdare jobb.
/Camilla