Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns flera trådar om det tror jag. Är helt olika beroende på person?Är så sugen på att börja rida igen lite smått.
Snittades nu 28/10 och funderar på om man skulle försöka få plats till vårterminen.
Hur länge efter snitt väntade ni med att rida?
Har ju inte ridit regelbundet på flera år så har ingen vana. Vill inte riskera fult ärr heller...
Är så sugen på att börja rida igen lite smått.
Snittades nu 28/10 och funderar på om man skulle försöka få plats till vårterminen.
Hur länge efter snitt väntade ni med att rida?
Har ju inte ridit regelbundet på flera år så har ingen vana. Vill inte riskera fult ärr heller...
Finns flera trådar om det tror jag. Är helt olika beroende på person?
(Tog typ två, tre veckor för mig, minns inte exakt, men då slörida. Inte värsta dressyrnedsittningen i trav...) Jag hävdar att mitt ärr är helt omärkligt, min sjuåring hävdar att det visst syns. (Sedan vet jag ju bara att det inte varit problem så långt senaste 7 åren, hämnden kanske kommer.)
Till mig sa de 8 veckor. Jag hade sålt hästen men började träna mage (tung styrketräning) efter 8 veckor och det gick fint. Orkade inte börja om och köra ''mesträning'' (inget illa menat, men för mig är det mesträning) som typ mammamage utan körde på som jag gjort innan jag ens var gravid. Hade träningsvärk ett tag men sen gick det fint, men jag vet att min kropp klarar sån träning, alla gör inte det.
Känner lite samma sak, är inte så mycket för att "såsa runt" när jag tränar. Men 8v låter ju lovande, då är jag körklar lagom till jul och snön förhoppningsvis kommit (längdskidor, som jag längtat ) och definitivt till januari då jag antar ridskoleterminerna börjar
Joo fast många inlägg ramlade in i de trådarna med efter snitt. Eftersom personerna ofta frågade innan förlossningHittade bara efter vanlig förlossning men ska försöka söka bättre
Läkaren var inte mycket till hjälp, "när det känns bra", man vill ju inte anmäla sig till ridlektioner och betala dyrt för det och sen inte kunna köra för fullt