Ridning efter förlossning?

Sv: Ridning efter förlossning?

Jag red ca en vecka efter förlossningen och red första snabbjobbet på banan efter två.
 
Sv: Ridning efter förlossning?

Hadde en så kallad maratonförlossning syddes ett flertal stygn.
jag red igen efter ca 2 veckor..dressyrpass..gick bra ;)

Man får lyssna på sin kropp..
 
Senast ändrad:
Sv: Ridning efter förlossning?

*KL*

Allt är ju individuellt men läkarna på "mitt " sjukhus tyckte att man egentligen ska kunna rida 4 veckor efter snitt, men det är olika från person till person hur det knns, efter 3-4 v ska man inte känna ngt efter ett snitt...
 
Sv: Ridning efter förlossning?

Min barnmorska sa att jag skulle vänta 3 månader pga att bäcken och sådat luckras upp inför förlossningen och det tar tid att bli hårt igen. Jag fick panik och skällde nästan ut henne. Hur skulle min stackars häst kunna stå 3 månader på våren. Jag som tyckte det var så perfekt att få barn i Februari för då kunde hpon vila det mesta tiden i december-januari när träningen ändå inte är så hård, men att strunta i att träna fram till maj


Svarar till dig och många andra.
Vänta så länge som din barnmorska säger, bäckenet luckras ju upp och man kan förstöra sig för alltid.
Är man så manisk med sina hästar så får man väl strunta i att skaffa barn?
Annars är det väl en liten uppoffring att vänta??
Kul för barnet sen när mamma är invalid...:crazy:
 
Sv: Ridning efter förlossning?

Glömde skriva att risken för Livmoderframfall är avsevärd om man rider för tidigt efter förlossningen.

Att rida under senare delen av graviditeten har jag ingen förståelse för.
Som sagt man luckras upp(vad hemskt det lät), och barnet ligger heller inte lika skyddat som under tidigare del av gravditeten.
Tänk om du skulle ramla av??

Jag hade iof många missfall innan min första dotter så barnmoskan avrådde mig från att rida.
Red fram till v.10, och då endast i skritt.
Passade dock på att betäcka pållen.
 
Sv: Ridning efter förlossning?

Det är väldigt individuellt hur mycket foglossning man får. Har man inte ont är det ingen fara att rida, vad gäller bäckenet.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 490
Senast: McFlurry
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 249
Senast: Roxy
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 791
Senast: Thaliaste
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
739
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp