Stopp på vägen? Bila från Hbg till Oslo

Festningen i Varberg är en utav mina favoriter, bra ställe att pausa och köpa glass, om ni inte tycker det är för nära till Helsingborg. Man kan nog bada där också faktiskt.

Jag brukar ju oftast köra non stop på det sträcket, men har stannat vid forntidsminne-stället som ligger någonstans i närheten av Strömstad en gång (det är skyltat från E6), och det var ganska bra, kan nog vara lärorikt för kidsen (lite beroende på hur små de är).
Varberg har jag glömt bort, där har vi stoppat nån gång, väldigt fint.

Ska kolla upp fonrntidsminnet, barna kanske är lite små nu, men kan ju bli aktuellt längre fram 👌🙏☺️
 
Varberg har jag glömt bort, där har vi stoppat nån gång, väldigt fint.

Ska kolla upp fonrntidsminnet, barna kanske är lite små nu, men kan ju bli aktuellt längre fram 👌🙏☺️
Av samma anledning som @orientalkatten säger så hade jag kanske inte valt Varberg i "värsta turistsäsong" men ja, det är fint.

Som boende i Laholms kommun får jag ju slå ett slag för Sveriges längsta sandstrand i Laholmsbukten. Den sträcker sig i princip obrutet från Lagans mynning i norr till Båstad i söder. Självklart populär vid badväder men också stor, så där finns gott om plats att bada om man känner sig manad!
 
Av samma anledning som @orientalkatten säger så hade jag kanske inte valt Varberg i "värsta turistsäsong" men ja, det är fint.

Som boende i Laholms kommun får jag ju slå ett slag för Sveriges längsta sandstrand i Laholmsbukten. Den sträcker sig i princip obrutet från Lagans mynning i norr till Båstad i söder. Självklart populär vid badväder men också stor, så där finns gott om plats att bada om man känner sig manad!
Kommer inte ihåg när vi stoppade men tror det var i maj, jag är lite dålig på att komma ihåg att det kan vara mkt folk under högsäsong på sådant här då vi oftast inte är runt så mkt då. Så är mao väldigt bra att bli påmind, jag ogillar själv trängsel och mkt folk 🙈

Den stranden hamnar på listan till nästa år 👌💦🥰
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp