Gullan86
Trådstartare
Sv: Ridning, bra motion?
ja exakt sen kan man ju springa brevid ibland och löshoppa, longera, tömmköra i skogen m.m då får ju även människan motion och det som är så bra med det är att man inte tänker på att man rör sej när man koncentrerar sig på hästen.
och rida barbacka det får man rätt bra kondis av med jag red idag 1,2mil(tog 1,5timme) barbacka i skritt, trav,tölt,pass, galopp på en het häst så det belv en del muskelspänningar haha.
så jag känner mej rätt trött nu.
Jag tycker det beror mycket på hur man rider!! Rider man mycket på bana och tränar dressyr tycker jag det är bra motion. Eller om man distanstränar och rider långa sträckor i trav och lite längre galopper. Och ja, det är ändå hästen som ska göra jobbet, men sån ridning blir iaf jag trött av!!
Men rider jag bara lite lätt i skogen eller skrittjobbar lite på bana blir jag inte trött.
ja exakt sen kan man ju springa brevid ibland och löshoppa, longera, tömmköra i skogen m.m då får ju även människan motion och det som är så bra med det är att man inte tänker på att man rör sej när man koncentrerar sig på hästen.
och rida barbacka det får man rätt bra kondis av med jag red idag 1,2mil(tog 1,5timme) barbacka i skritt, trav,tölt,pass, galopp på en het häst så det belv en del muskelspänningar haha.
så jag känner mej rätt trött nu.