Ridning av nybetäckt sto!

Glamoroza ox

Trådstartare
Hur känslig är stoet för att ridas när det är nybetäckt?
Hon är endast promenadriden i skog & mark, kan jag fortsätta med det utan för stor risk att hon "får missfall":confused:

Har varit lite dålig på att hålla igång oss i större utsträckning..
:crazy: Vilket vi båda egentligen hade behövt:o
 
Sv: Ridning av nybetäckt sto!

Jag väntar tills ägget "satt sig" ca 45 dygn efter betäckning. Ultraljud på 16-18 dygn. Då min dam nu för tredje gången betäckts då det inte tagit sig de två första får därigenom en mycket lååååååång semester;)... Ska UL:a 21-22 juli nu...
 
Sv: Ridning av nybetäckt sto!

*Håller alla tummar & tår för dig*:banana: :D

Jag U-ljudade positivt på 17 dygnet:love:
Tja, då får lilla Glamman gå & äta gräs i någorlunda fred ett tag till.
Bara gå ut & gå i skogen i grimma & grimskaft ibland, det är mysigt
och man umgås lite på tu man hand...
 
Sv: Ridning av nybetäckt sto!

Mina kompisar kör ponnytrav, tävlar mkt och har hästar i topp kondis. Ett av tävlingsstona ska så smått gå över till avel ihop med de två andra som de haft som avel innan. De har planer att hinna tävla mer denna säsongen, efter att fostret satt sig. Vet inte hur lång tid de hade planerat paus. Tror inte det rör sig om hela 49 dagar, iaf inte utan träning...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 378
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 439
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp