Ridlärarnas betyg

N

nipa

Får ridlärarna ett betyg efter att de klarat ridlärarutbildningen.
Menar som ett skolbetyg där de får mer eller mindre bra betyg på de olika momenten?

Vet någon om man kan få tag i dessa i så fall?

Sv: Ridlärarnas betyg

Efter avslutad kurs får di ett utlåtande där det står att du är godkänd och poäng för olika delar av testerna.
Be din ridlärare att visa det om du är intresserad...

Nu var det många år sedan jag gick RIK0, men jag vet i allafall att det inte var ngn offentlig handling som ngn kunde få veta om de ville.

Är du nyfiken på ngns betyg, fråga! Du kan ju inte få mer än ett nej! ;)

Om ridläraren har studerat på Strömsholm eller Flyinge och är hippologer så har de studerat på en statlig högskola som ju är en myndighet och alla betyg etc är offentlig handling och det går bra att begära ut från respektive skola. Skolan ska då skyndsamt lämna ut handlingen utan att kräva någon som helst förklaring från dig om vad du ska ha det till. Samma sak gäller om man har studerat inom gymnasieskolan. Det som kan vara bra att ha är det fullständiga namnet på den man begär ut betyget för, allra helst personnummer, samt vilket år personen studerade.
/nocke/

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
783
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 098
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 135
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 562
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar