Ridkläder och bo i lgh

Olgi

Trådstartare
Var har ni era ridkläder, ni som alltså inte har möjlighet att byta om i stallet?

Jag bor i en 2:a med min hund. Det finns alltså inte en massa extra plats över till mig (min hunds saker tar ju oxå en del plats). Just nu har jag mina ridkläder i en ryggsäck i min "städ- och övrigt-garderob", men den är ju överfull och jag lägger egentligen bara allt i en hög på ryggan. Tycker varken det är praktiskt eller smidigt!

Tips på hur jag kan förvara mina ridkläder utan att annat börjar lukta häst tages tacksamt emot.
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Jag har mina i källareförrådet....skaffade en garderob och har stallkläder i.....
Än så länge har ingen klagat :D.......vakumpåsar var ingen dum ide :laugh:
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Vi bor också i en tvåa och vi är alla 3 hästmänniskor så vi har en hel del stallkläder.
Vi har löst det med att vi har såna rull-lådor under sängen med lock. Tycker det funkar bra och det tar inte upp någon plats. :)
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

När jag delade etta med min kompis (som hatade hästlukt) så hade jag kläderna på balkongen och i källarförrådet. Sen bytte jag oftast kläder i stallet.
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Jag bor för närvarande i en etta med min inte särskilt hästintresserade pv, men vi har iaf fransk balkong så jag brukar hänga kläderna över räcket på den. Funkar så länge det är torrt. Regnkläderna hänger just nu på tork uppe på vinden, och skorna brukar jag ställa utanför ytterdörren, i trapphuset. :angel: :o Föredrar dock att ha dojorna i stallet och byta där, de brukar inte lukta så fräscht när man mockat i dem några gånger. Än så länge går dock hästen på bete, så har dem bara att rida i. Grannarna har inte klagat än iaf. :)

När det är dags för egen lägenhet igen är dock en riktig balkong ett måste...
 
Senast ändrad:
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Jag har en "hästgarderob", där finns också alla hundprylar - funkar utmärkt! :)
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Vad e det før fel på hæstlukt?
Jag har mina ridlæder bland mina vanliga klæder i garderoben.
Ær du inte rædd att din lægenhet ska lukta hund?
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Ridstövlarna stannar i stallet, tjocka stalljackan bor i bagageutrymmet på bilen, och de övriga ridkläderna tvättas ofta. Rena ridkläder ligger ihopvikta i en låda i garderoben närmast ytterdörren: redan använda men inte ännu smutsiga ridkläder hänger på en krok på ytterdörrens insida.
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Jag har också mina hästkläder med mina vanliga kläder i garderoben. Det som inte är nytvättat, utan använt, hamnar på någon av krokarna o sovrummet tills det åker i tvätten.

När det gäller ytterkläder, har jag klädkrokar vid sidan av hatthyllan som är för stalljackorna. Men de brukar blanda upp sig ändå.
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Skaffa annars en sportbag? Brukar fungera ypperligt för mig iaf :) Gott om utrymme, enkelt att packa ner och enkelt att hitta vad man letar efter. Och du kan ha ett extra ombyte med dig ;) Funkar mycket bättre än en vanlig ryggsäck....
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Hej!

Jag har ju en allergisk sambo så för mej är det extra viktigt att hästkläder hålls separerade från sambo.

Oftast har jag faktiskt fått lämna en påse kläder i stallet, med de värsta stallkläderna i, sen har jag andra kläder jag åker fram och tillbaka till stallet i, som ligger i en plastpåse i en plastpåse i en ikeapåse närmast dörren (där vi bor nu, med hallen på nedervåningen) eller samma variant fast på balkongen (i förra lägenheten). Kallt på vintern, men mår sambo bättre är det så värt det!

/Lavinia,
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

jag har mina ridkläder i en stor byra samt på en klädstång nere i förrådet. Egentligen inte för att det luktar, tvättar allt efgter användning, men det tar så himla mycket plats :p Har en jacka/väst som hänger här uppe. Brukar ta upp det jag ska ha dagen innan o lägga på hatthyllan :)
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Hej!

Jag bor i lägenhet tillsammans med mina 2 tonåringar och jag har löst det så att jag har 2 krokar precis innanför ytterdörren som bara mina hästkläder får hänga på. På den hänger jackor och väska(typ pjäxväska från "st***um) med vantar, strumpor, extratröjor, ficklampa m.m. Ridstövlar och ridhjälm är kvar i stallet. Jag har ju ingen egen häst så jag är inte i stallet dagligen så jag tvättar ridbyxor/tröja efter varje gång jag har varit i stallet, ja då förstås i egen tvättmaskin.
Krokarna hänger också över ett litet element, vilket är perfekt efter en blöt dag. Om jag någon gång åker hem i stövlarna så står de också direkt innanför dörren.
Tycker aldrig att det luktar häst hemma.
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Vi bor i en lägenhet och jag har mina stallkläder i en smal garderob i hallen. Alltså, inte en vanlig 60-bred garderob, utan en som bara är 30-40 cm bred. Det räcker gått och väl. Har även mina tävlingskläder i den garderoben och allting får plats.
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

jag bor i en 2:a, men har en klädkammare.. där inne har jag mina ridkläder i tre stora plastlådor med lock.
Skor har jag i bilen. Stövlar och annat har jag i stallet.
 
Sv: Ridkläder och bo i lgh

Jag bor också i lägenhet och har mina tvättade ridkläder på en hylla i garderoben. De använda men ännu inte smutsiga ligger i en plastkasse som står på golvet i sovrummet (tar kläderna med mig till jobbet och byter om där innan jag kör till stallet). Skor och jacka är i stallet. Vinterkängor som ställs undan under sommaren är ordentligt rengjorda och insvepta i en plastpåse och står i klädkammaren. Har aldrig märkt eller fått påpekat att det luktar nåt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 347
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 642
Senast: machafuko
·
Hästmänniskan Har precis flyttat till ny lgh och där finns bara en klädkammare. Finns inga garderober, mer än linnegarderoben som är inne i...
2
Svar
31
· Visningar
4 236
Senast: becca
·
Hemmet Ja, ni som följer husköpartråden har kanske sett att det kanske, kanske blir ett LITET gult hus till mig, handpenning betald, besiktning...
2
Svar
21
· Visningar
4 333
Senast: Catrool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp