Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Har ett skåp i stallet för alla mina grejer och där knölar jag in kläderna också :D
Skönt att kunna åka direkt efter jobbet då det ligger på vägen hem och man behöver aldrig planera extra ifall man får för sig att åka en dag bara sådär (jag har sköthäst så behöver inte åka varje dag).

Tvättade stallkläder hanterar jag precis som vilka kläder som helst, dom är ju rena... :cautious:

Har ni omklädningsrum i stallet?
Funderar på hur det där funkar för allergiker, om man byter om i själva stallet springer man ju alltså igenom det sen med vanliga kläderna också.?
 
Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Min pv syster är extremt allergisk plus astmatiker på det och hon har aldrig reagerat hittills på att mina ytterkläder tex går igenom stallet eller hänger i omklädningsrummet där alla ridkläder även befinner sig.

Jag antar att det inte hinner sätta sig något i de "rena" kläderna ifall man aldrig beblandar dem med varandra ej heller beblandar dem med stall, häst osv utan bara går rätt igenom direkt.

Vi har våra ridkläder i skåp sen har vi en hängare för ridkläder + skohylla och sen har vi en hel rad hängare till där vardagskläder eller icke stallkläder ska hänga, så det hålls åtskiljt då ingen vill blanda kläderna ifall man ska på jobbet efter stallet tex.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

IKEA har en jättebra stor platspall/badrumspall som sväljer massor under locket. En sån har jag i badrummet och där lägger jag ridbyxor, tröjor osv som använts, men som inte är färdiga för tvättmaskinen.
 
Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Jag förvarar mina stallkläder inne på den lilla toaletten på en krok. Hästen står på lösdrift så blir inte så mycket lukt i kläderna. Iallafall ingen stallukt.

Stövlarna har jag framme i hallen,likaså ridjackorna. Visst så kanske det luktar lite häst för den som inte är van,men då vi har andra djur i hemmet så spelar det liksom ingen roll... :p Varken jag eller gubben känner iallafall någon hästlukt.
 
Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Jag har en omgång kläder i förrådet i källaren (alltså sånna kläder jag inte använder just nu). Och sedan har jag resten i en plastback under sängen. Har också dåligt med förvaringsutrymmen och dessvärre går det inte att byta om i stallet.
 
Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Har ni omklädningsrum i stallet?
Funderar på hur det där funkar för allergiker, om man byter om i själva stallet springer man ju alltså igenom det sen med vanliga kläderna också.?

Har en jätteallergisk make. När vi bodde i lägenhet hade jag mina till och från stalletkläder i vindsförrådet. Nu förvarar jag mina ridkläder i garaget och byter om i stallet. Till och från stallet kläderna fungerar så länge som jag inte vistas bland djur i dessa kläder. Dock måste jag ha ett par handskar när jag kör hem eftersom att det inte hjälper att tvätta händerna efter stallet om maken ska köra bilen precis efteråt. Kör jag barhänt och han tar i ratten och sedan råkar klia sig i ansiktet blir han jätteallergisk (trots nogrann handtvätt!)
 
Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Stallkläderna har jag i en sånhär i en garderob i hallen, jackan hänger på garderobsdörren. Eller, det är tanken men oftast hamnar allt bara i en hög på hallgolvet ändå. Skorna står i trapphuset, jag själv tycker att dom stinker men grannarna har inte sagt något om saken :p
 
Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Eh.. Är jag den enda hästmänniskan som har stallkläderna överallt? Mina hänger lite här och där, mestadels hamnar dom i hallen.

Kanske en sån klädpåse är ett alternativ för dig? Sån med dragkedja som man hänger på en galge?
 
Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Har ingen speciell lösning :o Men det är ändå aldrig någon som påpekat att jag luktat häst.

Men ridkläder som är "under användning" ligger ju å andra sidan alltid i stallet, eftersom jag alltid byter om i stallet, och har alltid gjort. Behöver inget omklädningsrum, sadelkammare, toalett eller något annat utrymme duger fint :D

Tar hem och tvättar när det behövs och lägger i plastpåse. Ridhjälmar, chaps och ridskor som inte används hänger i hallen.
 
Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Jag har mina kläder ÖVERALLT!:p Ridkläderna ligger i en garderob (från ikea) och stallkläderna (byxor, tröjor och dyl) hänger på ett trappräcke. Skor och jackor precis innanför dörren :D
 
Sv: Hur hanterar/förvarar ni era ridkläder?

Haha, ja jag hivar ut mina på altanen haha kanske inte riktigt så de ska behandlas men sak samma, Men en platsback med lock som sagt var skulle nog passa fin fint!:banana:
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
989
Senast: Sedna
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 347
Senast: Calmiche
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 795
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp