Ridkläder till en kille?

mimmipigg

Trådstartare
Var får man tag på det, alla ridbyxor jag sett är tjejskurna?
Jag har en pojke som börjat rida och det är bekvämare att rida i riktiga ridbyxor och skor. Har kommit fram till att det borde vara en bra julklapp, man var köper man dem?

Sv: Ridkläder till en kille?

Gå till en riktig välsorterad ridsportsbutik! Glöm alla lågprisvarianter och H***s... Tänk dock på att herridbyxor brukar vara bra mycket dyrare än dam, i alla fall om du köper byxor med kvalitet!

Lycka till! PMa gärna om du vill ha tips på modeller! :)

Vi hade samma problem med att hitta snygga ridbyxor till killen eftersom han är 186 lång, "allt" vi hittade slutade halvvägs på vaden och satt konstigt i övrigt med. Det som var riktigt irriterande var att många säljare försökte pracka på oss byxorna iaf och menade på att det inte syntes när han hade stövlar och att byxorna skulle sitta så. :mad:
Vi köpte jättesnygga byxor hos Stenbergs i höstas när de hade rea, fick tag på byxor som satt perfekt och med rätt benlängd! :banana: Vad vi lärt oss i vårt letande är att herrstorlekarna 52, 54 osv är korta och breda, så vill man få tag på bra byxor med benlängd ska man leta efter storlekar som börjar med 100 istället. :idea: Han har 106 eller om det var 108 på sina byxor.

Sambon har Mountainhorse och Jumper King sko-ridbyxor med rejäla MH-kängor till. Båda byxorna är sydda i herrmodell och han trivs bra i sina. Till det Kyra Traveller oftast, eller fleecetröja/ väst varmare dagar.

MH har dessutom sänkt priset på sina sko-ridbyxor.

MH som ngn. sa eller börjes, dom har herridbuxor. hööks har också har jag för mig. SÖk på internt, Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 689
Senast: Murray
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: Tora
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Miingla
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
782
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka