ridkläder till bebis

C

Claire

Vet någon om, och isf vart man kan få tag på ridkläder till riktigt små barn, 6 månader...??

Sv: ridkläder till bebis

Varför behöver du det?
Ett så litet barn kan sitta någon minut till häst i vilka kläder som helst.

Ja jag håller med, dessutom förstår jag inte meningen med att slänga upp ett så litet barn på en häst oavsett storlek.

Fast om man vill ha ridkläder för skoj skull så är det väl ok även om jag inte förstår varför man skall klämma in dem i trånga kläder ;)

Om du kan sy, köp dom minsta du hittar och sy in dom.. Så gjorde min farmor med en baddräkt när jag gick på babysim :D

Säger som ovanstående, varför?

Våran tös är 3½ och "rider" en del, men det finns fortfarande inget behov av ridkläder tycker jag. Åka häst, som det ju mer eller mindre handlar om vad gäller mindre barn, kan de göra i vilka tillräckligt följsamma kläder som helst...

*KL*

Varför anta att TS ska sätta upp sitt barn på en häst bara för att hon ställer en fråga om ridkläder? Dom kanske ska gå på maskerad?

Kanske det. Men om jag gick på maskerad med min 6-månaders så skulle jag nog sklippa att spöka ut den.

Är det så att man vill ha ridkläderna för ngt annat syfte, så kör ett par tajts/leggings och sy på "skoning"?

JULKORT så klart!! :bump:

Ja, så kan det ju oxå vara! Vad som helst, men hur som helst måste man ju inte anta att TS ska låta barnet rida...

Tyvärr vet jag ingenstans man köpa så små ridkläder, men om jag hade gjort det hade jag gärna talat om det. Utan att ifrågasätta varför...

Att sy på "skoing" på tajts/leggings är ju en jättebra idé!

Tror det finns något site som heter "miniriders" med barnridkläder. En kompis med en treårng pratade om det. Googla o se:)!

Varför behöver du det?
Ett så litet barn kan sitta någon minut till häst i vilka kläder som helst.
Ja jag håller med, dessutom förstår jag inte meningen med att slänga upp ett så litet barn på en häst oavsett storlek.
Säger som ovanstående, varför?

Våran tös är 3½ och "rider" en del, men det finns fortfarande inget behov av ridkläder tycker jag. Åka häst, som det ju mer eller mindre handlar om vad gäller mindre barn, kan de göra i vilka tillräckligt följsamma kläder som helst...
Kanske det. Men om jag gick på maskerad med min 6-månaders så skulle jag nog sklippa att spöka ut den.

:eek: :eek: :eek: Buke i ett nötskal

:eek: :eek: :eek: Buke i ett nötskal

?

Så du tycker det är ok att slänga upp en 6månaders bäbis på en häst, om det nu var syftet?

För att "klä" ut tycker jag inte att det spelar någon roll eg även om jag vet att min lilla 3 månaders skulle bli hiskeligt arg av trånga ridkläder ;)

I det här fallet kanske det är positivt. Jag tror att det är nyttigt att tänka efter lite här.

?

Så du tycker det är ok att slänga upp en 6månaders bäbis på en häst, om det nu var syftet?

Ja, vad är så hemskt med det? Jag har satt båda mina senaste barn på pållar i yngre ålder än så. Nån har givetvis hållt ordentligt i dem ;) Nu visste ingen vad syftet var utan kom med en massa kommentarer baserade på personliga antaganden. Därav min kommentar

För att "klä" ut tycker jag inte att det spelar någon roll eg även om jag vet att min lilla 3 månaders skulle bli hiskeligt arg av trånga ridkläder ;)

Jo, så kan det ju bli..haha.. min plutt blev tvärilsk häromdan när jag försökte tvinga på honom en body modell supertight. :D Men bara för att det är ridkläder behöver de ju inte vara lika trånga som på oss vuxna ;)

I det här fallet kanske det är positivt. Jag tror att det är nyttigt att tänka efter lite här.

På vilket sätt då? TS frågade om ridkläder till en 6-månaders. Vad hon ska ha dem till är väl inte relevant i tråden.

Dessutom är det typ 5 grader ute nu så jag tror den 6 månadersbebisen vill ha kvar sin overall, sockor, vantar och mössa och inte ett par tunna tighta kalla ridbyxor under de minutrar den åker runt på en häst.

Dessutom är det typ 5 grader ute nu så jag tror den 6 månadersbebisen vill ha kvar sin overall, sockor, vantar och mössa och inte ett par tunna tighta kalla ridbyxor under de minutrar den åker runt på en häst.

Vem vet, TS kanske bor på varmare breddgrader. :D

Hade jag haft en 6 månaders bebbe hade jag velat ha ridkläder till henne/honom:D
Ser ju superfint ut på kort eller bara som en rolig grej när man har barnet med i stallet, barnet i fråga märker ju själv ingen skillnad.
Självklart inga trånga grejer, nåt som var som tights ungefär;)

Men svaret på TS fråga har jag inte:o

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 458
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden