Ridhus, vad betalar du?

Sv: Ridhus, vad betalar du?

Jag rider också i den lokala ridskolans manege under lektionspauserna som är ca 45 min. Det tar ca 30 min för mig att skritta dit från stallet.

Kostnaden ligger på 100 kr/månad, samt medlemsavgift i klubben 250 kr/år. Det tycker jag är rimligt! Det känns också bra att jag betalar per månad, så slipper jag lägga ut pengar tex om jag är bortrest.

600kr/halvår
1000kr/år
Man betalar per person, obegränast antal hästar.

Kan även lösa licens och använda anläggningen gratis (räcker med lokal licens!!!!)

Medlemsskap måste lösas.

jag betalar 1000kr/halvår eller 200kr/gång per häst och ryttare. så det är skitdåligt att det bara gäller mig och min häst. ingen annan får rida min häst där och jag får inte rida nån annan häst där. men men..

det är alltid ledigt mån-fre från 16 och hela helgen. så det är perfekt.

ligger i jämtland. tar mig 5 min att rida dit.

Eftersom jag har sånt jobb som gör att jag är ledig vissa vardagar så har jag löst ridhuskort på ridskolan, även den klubb jag är medlem i.

Kostar 70kr/månad eller typ som jag har nu, vinterkort 1 oktober - 31 mars för 360kr.

Dyrare att boka.. 150kr/h men det gör jag aldrig ändå. Ridhuset är upptaget alla vardagar från kl 14 ungefär till sent på kvällen för ridskoleverksamhet. men på förmiddagarna står det tomt så det passar mig bra.

Söndagar är det stängt på ridskolan så då står det tomt (det är ju folk där men ingen verksamhet).

Lördagar får man åka när dom inte har aktivitetet så som klubbgrejer och sånt...

Får ej lösa ridshuskort om man inte är medlem i klubben (250kr/år)

Andra privata ridhus kostar 2000kr/år ungefär att ha ridhuskort i och sen typ 30-40kr/h att boka.
runt 60-70kr att rida obokat och utan ridhuskort.

Nordöstra USA nära New York City.

Stort fint nybyggt ridhus finns på anläggningen. Vi betalar ingenting för att använda det (ingår i stallhyran) men utomstående har hyrt det för diverse shower då och då, och om jag inte missminner mig så har stallägaren begärt - och fått - 1500 dollar per dag.

Bor en bit utanför Gbg och har 30 min skrittavstånd till ridskolan här.
Betalar 1200 kr per år, alt 800 kr för Jan-Jun, per häst.
Kan ej rida under lektionstider som är mån-tors från kl 17 till sena kvällen.

Betalar lösgång, kostar 50 / gång. 60x20 ridhus, oftast tomt när jag är där.
Vet att det kostar 200/mån om man vill, men jag är inte där så ofta. Har fina ängar att rida på som är helt ok även vid den här frusna årstiden.

Man kan lägga till en 50 lapp / timme för att få ha hela ridhuset för sig själv :)

Då kan man ju vara flera på den 50 lappen bara alla betalar sin ridhus avgift a 50 kr sen kan man dela på 'bokningsavgiften 50 kr / timme.

Jag rider i ett privat ägt ridhus, med tillhörande utebanor.
Mkt påkostat underlag. Betalar 1900 per kalender halvår.

Är aningens avundsjuk på er andra som kommer undan så billigt...:D
Har stallplats kanske några 100 meter ifrån ridhuset, där jag betalar 1800 kr i månaden, då ingår allt foder och in och utsläpp+fodringar. Spån köpes till separat av stallägaren.

*KL*

Jag betalar 1200:- per år + medlemsavgift 200:-
Det är per ryttare, så jag kan ta med mej vilken häst jag vill dit. Det är förresten två ridhus och det finns rätt bra med tider, på vardagar är det ridskola i det lilla ridhuset fram till 20.00 tror jag, hoppträning en kväll i veckan och då kan man ju inte rida i det stora ridhuset.
Jag brukar ofta åka ner på f.m och då är jag ofta själv:laugh:
Ibland kan det va nån till, men man blir lite bortskämd:p

För nästa familjemedlem betalar man 800:- och har man en tredje blir den gratis:bump: Så skulle mina tre små barn bli lite ridintresserade så är det bara 800:- till utöver mitt kort:laugh: + medlemsskap då, måste kolla upp om det finns familjemedlemsskap:idea:

Tar 15 min att köra dit.

Där jag rider kostar det 1000 kr/halvår för upp till 3 hästar. 4 hästar kostar 1500 kr. Då kan man vara fler ryttare än en också inom familjen, eller en medryttare. Hinder får användas.

Vi betalar 400 kr per halvår för ett anläggningskort och man behöver inte vara medlem i klubben. Det finns två ridhus och det är nästan alltid pats i något av dem även om det inte finns plats för så många i det lilla ridhuset (18x25m).

Närmsta ridhus fantiserar om priser på 3000 + moms, alltså 4500 kr/år när de öppnar om en månad! :eek: När vägarna blir bättre längre fram i år kommer jag att lasta pållan och åka till andra ridhus, min hovis sa att de kan ju glömma att få några kunder utifrån till de priserna. :crazy: Fattar inte heller varför de har byggt utan nästan några fönster? Moderna ridhus brukar ju ha gott om ljusinsläpp, men här finns det några på norrsidan, ett på gavlarna om jag minns rätt och inte ett enda på sydsidan! :confused:

Jag har 3 konkurrerande ridhus på 10 - 15 minuters körväg hemifrån, varav den ena har ett årskort för 3000 kr, kommer inte ihåg kostnaden för halvårskortet men per gång kostar det 60 kr. För 4500 kan jag åka många ggr med pållan och betala mindre totalt. :grin:

Vi har nyligen - till min stora glädje - fått ett privat ridhus på skrittavstånd från stallet.
Vi betalar 60 kronor per gång eller så köper du klippkort :
500 kr för 10 ggr
1500 för 50 ggr
2500 för 100 ggr

Det är tillåtet med 4 ekipage/gång i ridhuset så vill vi ha ridhuset för oss själva vid tex löshoppning så får du betala för alla 4 platserna.
Än så länge är det nästan bara bokningar på kvällar och helger så jag som ofta kan boka en vardags fm får oftast ridhuset för mig själv.

500 kr/månad kostar det där jag rider (ligger precis brevid mitt stall men hör inte till vår anläggning). Finns ett på lite längre skrittavstånd för 900 kr/halvår men gillar inte den mörka vägen dit, tar ca 10 minuter max att skritta dit.

Där jag rider är bokat för löshopp varannan vecka en dag och den är vi med på och sen tror jag det är bokat för agility på söndagseftermiddagar. Annars är det alltid lätt och rida och inte alls många per gång!

Jag betalar 600 kr i månaden i kallhyra för min häst och då ingår ridhus, ridbana, hindermaterial och box (hage, sommarbete, spolspilta m varm och kallvatten mm)

Kommer man utifrån så kostar det 150 kr / mån per person.

Om man vill boka kostar det 100 kr per timme.

Senast ändrad:

500 kr/helår, tillgång till både ridhus/paddock. materiel osv.

måste vara medlem i klubben= 200 kr extra.

Södermanland/Strängnäs...2400:- inkl uppstallning med foder 7 dar i veckan..Vi har stor paddock och en liten terräng bana med fasta hinder.Privat ägt så det finns nästan alltid ledig tid...

Varmlandska landsbygden (mitt i BFE)

nybyggt ridhus 25x45 privatagt Inga utebanor.
500 per halvar/termin per person jag kan ta vilken av mina hastar jag vill och up till 3 ryttare per gang. Kan anvandas hur mkt som helst. men de vill att man skriver upp sig pa kalender sa att det inte blir for manga dar.
10 min skritt avstand fran mitt hus. Ingen klubb utan privat person som delar med sig.
Han byggde detta for sin fru sa hon kunder rida aret om.... Varfor finns det inte flera som honom runt????

kat

Jag betalar 40kr/ per gång eller 1200kr för ett år. Det är inte så stort ridhus men det finns hinder och man är nästan alltid själv.

*kl*

privatägt ridhus betalar 1200 då betalar jag för den mörka årstiden.. dvs när de är mörkt på em å de inte går lika bra att rida utomhus. vilket är kanon om man har ridbanan hemma. så slipper man betala helår bara för att använda ridhuset de mörka månaderna.

annars 300 /mån

ljust å fint 22*42. finns hindermaterial i massor med lådor mm. underlaget undrhålls å sladdas har som mest varit 4 stycken i ridhuset å då hade vi bestämt träff för att hoppa tillsammans. annars är jag oftast själv eller med ägarinnan eller min nuvarande stallägare.

(jag å madame flyttar till detta privata stall 1 mars.)

Liknande trådar

A
Hästmänniskan Hej alla kloka där ute! Hoppas att ni som har tillgång till ett ridhus kan hjälpa mig med en lösning på mitt problem. Jag har fått...
Svar
16
· Visningar
1 365
Senast: stall-jupp
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden ligger rätt men moderator får gärna flytta den om den ligger fel. Men vad betalar ni dels för att rida i ridhus...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 674
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025